خبرگزاری کار ایران

رئیس زندان مرکزی تبریز:

زندان تبریز سه برابر ظرفیت اسمی زندانی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۱۰۹

زندان خارج از شهر تبریز در مکانی به وسعت ۹۵ هکتار ساخته می‌شود و در حال حاضر ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. / رضایت ۵۲۸ زندانی و ۱۲ محکوم به قصاص از شاکیان اخذ شد.

ایلنا: رئیس زندان مرکزی تبریز گفت: فضای فیزیکی زندان تبریز پاسخگوی نیاز زندانیان نیست.
به گزارش خبرنگار ایلنا علی استادی در جلسه هیات امنای دفتر منطقه شمال غرب کمیسیون حقوق بشر اسلامی افزود: تعداد زندانیان سه برابر ظرفیت اسمی این مرکز است.
وی با اشاره به انتقال زندان تبریز به خارج از شهر گفت: زندان خارج از شهر در مکانی به وسعت ۹۵ هکتار توسط قرارگاه خاتم الانبیای سپاه ساخته می‌شود و در حال حاضر ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پس از تکمیل و بهره برداری قرار است زندانیان زندان مرکزی تبریز به این محل انتقال یابند.
استادی با اشاره به ظرفیت زندان خارج از شهر نیز اظهار داشت: این زندان با ظرفیت پنج هزار نفری در حال ساخت است که پاسخگوی نیاز زندانیان خواهد بود چرا که زندان فعلی تبریز تنها یک سوم فضای مورد نیاز برای نگهداری زندانیان فعلی این مرکز را دارد.
رئیس زندان مرکزی تبریز با بیان اینکه تراکم جمعیت زندان تبریز زیاد است لذا اداره کل زندان‌های کشور اقداماتی در خصوص کاهش تراکم زندانیان این مرکز انجام داده است در خصوص زمین مورد نیاز برای ساخت زندان جدید تبریز نیز گفت: زمین زندان خارج از شهر تبریز از سوی منابع طبیعی در اختیار زندان تبریز قرار داده شده است.
استادی همچنین با بیان اینکه اقدامات مددکاری زندان تبریز ارتقا یافته است افزود: اقدامات مددکاری این زندان در هشت ماه امسال با هدف اجرای سیاست‌های سازمان زندان‌ها در مقایسه با پارسال از رشد کمی و کیفی خوبی در شاخص‌های مختلف برخوردار شده است.
وی با بیان اینکه در این مدت هزاران پرونده قضایی توسط واحد مددکاری بررسی و کمک‌های لازم انجام شده است افزود: استفاده از امکانات مالی موسسات و هیئات مذهبی، اخذ رضایت از ۵۲۸ نفر شاکی و ۱۲ محکوم به قصاص از شاکیان توسط اکیپ اخذرضایت، تشکیل بیش از ۶۰۰ جلسه صلح و سازش از دیگر فعالیت‌های موثر مددجویی زندان تبریز بوده است.
وی با اشاره به ایجاد کلینیک مثلثی در این زندان و مهار شدن بیماری‌های هپاتیت، سل و ایدز در این زندان گفت: رویکرد تمام فعالیت‌های سازمان زندان‌ها در قالب برنامه‌های مدون و مصوب ستاد کاهش، کاملاً منطبق با اهداف حقوق بشر اسلامی بوده و نقش اصلاح و تربیت مددجو مبتنی بر چنین برنامه‌هایی است.
رئیس زندان مرکزی تبریز اقدامات مشاوره‌ای، مددکاری، روان‌درمانی، ایجاد اشتغال و حرفه‌آموزی، وجود وکلای معاضدتی، حضور قضات در زندان و دیدار چهره به چهره با زندانیان به منظور رفع مشکلات قضایی همچنین فعالیت‌های انجمن حمایت از زندانیان، ستاد دیه و مرکز مراقبت بعد از خروج زندانیان را از مصادیق عینی ارج نهادن به حقوق انسانی و اسلامی مددجویان برشمرد و گفت: رسیدگی به درخواست‌های قانونی، ملاقات‌های حضوری، تلفنی و خصوصی همچنین رسیدگی به روح، روان و جسم مددجویان در راستای کرامت انسانی و حقوق شهروندی برای مددجویان از برنامه‌های اصلی زندان است.
وی افزود: مدیریت زندان تبریز همه تلاش خود را برای حفظ حقوق شهروندی مددجویان به کار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز