خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران:

دولت ایران در گسترش روابط اقتصادی با ترکیه اولویت قائل است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۵۲

بخش‌های خصوصی دو کشور می‌توانند در بخش‌های مناطق آزاد، فنی، مهندسی و معدن فعال شوند.

ایلنا: قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: دولت ایران در گسترش روابط اقتصادی با ترکیه اولویت قائل است.
به گزارش ایلنا احمد دوست حسینی در حاشیه نشست مشترک بازرگانی ایران و ترکیه در استانبول افزود: دولت ایران تسهیل در امر تجارت با کشورهای مختلف را موجب رشد ملت‌ها می‌داند.
وی با اشاره به هدف گذاری صورت گرفته در راستای روابط تجاری ایران و ترکیه اظهارداشت: برای رسیدن به ۳۵ میلیارد دلار تبادلات تجاری ایران و ترکیه باید تلاش کرد.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در ادامه افزود: برای رسیدن به این هدف باید راهکارهایی برای حل مشکلات مبادلات بانکی و هماهنگی‌هایی در روش‌های گمرکی بین دو کشور ایجاد شود.
وی افزود: در این راستا باید چشم انداز تغییر تعرفه‌های گمرکی در دراز مدت تدوین شود و بخش‌های خصوصی دو کشور در بخش تجاری فعال شوند.
دوست حسینی متذکر شد: بخش‌های خصوصی دو کشور می‌توانند در بخش‌های مناطق آزاد، فنی، مهندسی و معدن فعال شوند و من خواستار سرمایه گذاری سرمایه گذاران ترک در بخش توریسم و گردشگری در ایران هستم.
نشست بازرگانی ایران و ترکیه از روز چهارشنبه در استانبول به مدت سه روز آغاز شد.
شایان ذکر است در این نشست سه روزه دو طرف در خصوص گسترش همکاری‌های تجاری ایران و ترکیه به ویژه در موضوعات بانکی، سرمایه گذاری، فاینانس، تجارت ترجیحی و احداثشهرکهای تجاری به بحثو تبادل نظر خواهند پرداخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز