خبرگزاری کار ایران

حسن رسولی، عضو هیئت مدیره اتحادیه امکان:

دولت باید با تخصیص بودجه به اتحادیه‌ها و تعاونیهای مصرف مشکلات را کاهش دهد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۷۷

دولت با قطع بن کارگری و عدم ارائه وام به اتحادیه امکان در صدد نابودی این اتحادیه بود به طوری که حتی تهمت سوء استفاده این اتحادیه از بن‌های کارگری را زدند در حالی که با بازدید بازرس کل کشور وسازمانهای ذیربط از این اتحادیه و بررسی اتهام مطرح شده نیز رد شد. / در گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه رییس جمهور هیچ اشاره‌ای به بخش تعاون نشد.

ایلنا: عضو هیئت مدیره اتحادیه امکان تأکید کرد: دولت باید با تخصیص بودجه به اتحادیه‌ها و تعاونیهای مصرف فشار‌ها و مشکلات را کاهش دهد
به گزارش خبرنگار ایلنا حسن رسولی که در نشست فعالان عرصه‌های تعاونی مصرف کارگری کارخانجات و شرکتهای خدماتی استان آذربایجان شرقی سخن می‌گفت با اشاره به اینکه علاوه بر تحریمهای خارجی تحریمهای اعمال شده از سوی دولت نهم و دهم نیز باعثایجاد بسیاری از مشکلات برای اتحادیه امکان و تعاونیهای مصرف شد اظهار داشت: دولت با قطع بن کارگری و عدم ارائه وام به اتحادیه امکان در صدد نابودی این اتحادیه بود به طوری که حتی تهمت سوء استفاده این اتحادیه از بن‌های کارگری را زدند در حالی که با بازدید بازرس کل کشور وسازمانهای ذیربط از این اتحادیه و بررسی اتهام مطرح شده نیز رد شد.
وی افزود: اتحادیه امکان اتحادیه‌ای است که ریشه‌هایش همانند ریشه درخت تنومندی در عمق زمین فرو رفته است و با وجود تمام مشکلات و فشار‌ها و با وحدت بین اتحادیه امکان و تعاونیهای مصرف توانسته پابرجا بماند بطوری که حتی در آخر دولت دهم ۱۲ میلیارد تومان سود تقسیم کند.
رسولی با بیان اینکه مردم با حضور پرشور در انتخابات ۲۴ خرداد توانستند حماسه سیاسی را که مد نظر رهبر معظم انقلاب بود خلق کنند گفت: با انتخاب دکتر روحانی به عنوان فردی فرهیخته و کاردان دوباره نوری از امید در دل تعاونی‌ها و اتحادیه امکان تابیده شد.
وی با اشاره به گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه رییس جمهور که در آن هیچ اشاره‌ای به بخش تعاون نشد گفت: متاسفانه این امید ما خیلی زود به یاس تبدیل شد چون در این گزارش حرفی از بخش تعاون و تعاونی‌ها نشد در حالی که دولت بایستی علاوه بر بخش خصوصی به بخش تعاون هم اعتقاد و اعتماد داشته باشد و در هر کجا که حرف از بخش خصوصی به میان می‌آورد از بخش تعاون هم اسم می‌برد و به مشکلات این بخش هم اشاره می‌شد.
رسولی مشکل اصلی اتحادیه امکان و تعاونیهای مصرف را نقدینگی عنوان کرد و گفت: دولت باید با تخصیص بودجه به این بخش، تا حدودی فشار‌ها و مشکلات را از دوش اتحادیه امکان و تعاونیهای مصرف بردارد.
وی همچنین با بیان اینکه قرار بود ۱۲ ماده را در قانون تعاون اصلاح گردد که بر اساس آن دولت دیگر حق دخالت در تعاونی‌ها را نداشته باشد گفت: روزی که قرار بود این لایحه در مجلس مطرح شود متاسفانه دولت اعلام کرد که لایحه ۱۰۱ ماده‌ای برای این قانون در نظر گرفته است و یک ماه این لایحه را به تعویق انداخت.
رسولی افزود: مسئولین تعاونی‌ها این لایحه را باید مطالعه و نقطه نظرات کار‌شناسی خود را جهت بقاء تعاونی‌ها و اتحادیه امکان به نمایندگان مجلس خود در استان ارائه و خواستار عملی شدن آن شوند.
همین گزارش حاکی است نشست فعالان عرصه‌های تعاونی مصرف کارگری کارخانجات و شرکتهای خدماتی استان آذربایجان شرقی با حضور حائری مدیر عامل اتحادیه امکان، حسن رسولی عضو هیئت مدیره اتحادیه امکان، دولتشاهی مشاور عالی خرید اتحادیه امکان، عزتخانی سرپرست اتحادیه امکان واحد آذربایجان شرقی و جمعی از مدیران تعاونیهای مصرف استان آذربایجان شرقی بمنظور بررسی مشکلات و مسائل کلان تعاونیهای مصرف کارگری استان برگزار شد.
در پایان این نشست مدیران تعاونیهای مصرف کارگری استان آذربایجان شرقی به بیان مسائل و مشکلات تعاونیهای مصرف استان پرداختند و رهنمود‌ها و راهکارهای لازم از سوی مدیریت اتحادیه امکان در این جلسه ارائه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز