خبرگزاری کار ایران

مدیر جهادکشاورزی آذرشهر:

میزان مصرف کودهای شیمیایی توسط کشاورزان آذرشهری ۴۵ درصد کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۸۶

آشنایی باروش‌های علمی وتجربی تهیه کود از برگ درختان را یکی از راه‌های توسعه و ترویج استفاده ازکودهای بی‌ضرر درمزارع و باغات به شمار می‌رود.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر ازبرگزاری کارگاه آموزشی تولید و تبدیل برگ درختان به کود طبیعی خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا فیروز طلوع حیات در گفتگو با خبرنگاران افزود: کود بازیافتی از برگ درختان جزو مقوی‌ترین و طبیعی‌ترین کودهای کشاورزی است.
وی با اشاره به فرایند موثر استفاده از کودهای ارگانیک در اراضی زراعی و باغی خاطرنشان کرد: این نوع کود‌ها نه تنها بهره وری محصول را افزایش می‌دهد بلکه باعثتقویت خاک اراضی و کاهش تبخیر رطوبت می‌شود.
مدیر جهادکشاورزی آذرشهر با بیان اینکه در چند سال اخیر میزان مصرف کودهای شیمیایی توسط کشاورزان این شهرستان حدود ۴۵ درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: در فصل پاییز که برگ اغلب درختان ریزش می‌کنند زمان مناسب تهیه و بازیافت آن‌ها و تبدیل به کودهای طبیعی است.
طلوع حیات آشنایی باروش‌های علمی وتجربی تهیه کود از برگ درختان را یکی از راه‌های توسعه و ترویج استفاده ازکودهای بی‌ضرر درمزارع و باغات دانست و گفت: با این کار از سوختن برگ درختان و آلودگی زیست محیطی نیز پیشگیری می‌شود.
وی رویکرد فعلی جهادکشاورزی را کاهش استفاده از کود‌ها و سموم شیمیایی اعلام کرد و افزود: کودهای شیمیایی کیفیت و ماندگاری محصولات کشاورزی را پایین آورده و موجب تخریب خاک اراضی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز