خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی:

توسعه پژوهش بهترین راه برای احیای ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۴۸

مواهب طبیعی، میراثفرهنگی و تاریخی و صنایع دستی سرمایه‌های قابل توجهی هستند که با شناخت بیشتر و تقویت و سرمایه گذاری رویشان می‌توانیم اقتصاد را نجات دهیم.

ایلنا: رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی توسعه پژوهش بهترین راه برای احیای ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی استان خواند.
به گزارش ایلنا محمد اسماعیل سعیدی در افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی، افزود: پژوهشگران می‌توانند با نگاهی دوباره و دقیق‌تر به مزیت‌ها و توانمندی‌های داخلی راهکار و برنامه‌هایی برای احیای ظرفیت‌ها ارائه دهند.
سعیدی گردشگری و صنایع دستی را فرصت‌هایی قابل توجه برای تقویت اقتصاد کشور و رهایی از وابستگی به درآمدهای نفتی خواند و گفت: مواهب طبیعی، میراثفرهنگی و تاریخی و صنایع دستی سرمایه‌های قابل توجهی هستند که با شناخت بیشتر و تقویت و سرمایه گذاری رویشان می‌توانیم اقتصاد را نجات دهیم.
وی بهره‌مندی از این توانمندی‌ها و فرصت‌های داخلی را راهی برای شکوفایی سریع اقتصاد خواند و گفت: با تکیه بر این توانمندی‌ها می‌توان بحران‌ها و شرایط سخت را با موفقیت پشت سر گذاشت.
نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی سال گذشته را سال تجربه اقتصاد بدون نفت توصیف کرد و گفت: با اثرگذاری به نسبت کمتر درآمدهای نفتی در اقتصاد کشور در سال گذشته این احساس در مدیران بیش از پیش تقویت شد که اقتصاد کشور را می‌توان بدون نفت هم پایه ریزی و اداره کرد.
سعیدی تصریح کرد: بدخواهان ایران و نظام جمهوری اسلامی پیش بینی می‌کردند که با تحریم‌ها و سختگیری‌ها انسجام کشور بهم بریزد اما مردم علیرغم اینکه سختی کشیده و مشکلات بسیاری را متحمل شدند اما انسجام کشور را حفظ کرده و نشان دادند که سختی‌ها را به شرط تدبیر دولت و مدیران تحمل می‌کنند.
وی با تاکید بر لزوم تکیه به گردشگری و صنایع دستی، یادآور شد: صنایع دستی بومی ما تنها جنبه‌های تولیدی و درآمدی ندارند بلکه به نوعی هویت ما نیز به شمار می‌روند.
سعیدی با اشاره به جان گرفتن صنایع دستی در استان طی پنج سال اخیر با تلاش‌های اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: علاوه بر کارهای خوب انجام گرفته باز جای حمایت در این حوزه به چشم می‌خورد چرا که صنایع دستی با زودبازده بودن می‌تواند عاملی برای توجه به توسعه در بخش‌های دیگر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز