خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی:

میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در ۵ سال ۶۸ طرح پژوهشی اجرا کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۵۱

درهای پژوهش اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی به روی اساتید و پژوهشگران استان و سراسر کشور باز است.

ایلنا: مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اعلام کرد: ۶۸ طرح پژوهشی در سه حوزه میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان طی پنج سال اخیر انجام گرفته است.
به گزارش ایلنا، تراب محمدی در افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی با اشاره به اهمیت و نقش پژوهش در تمامی حوزه‌ها اظهار داشت افزود: ۳۲ مورد از این ۶۸ طرح پژوهشی در موضوعات باستان‌شناسی بوده است.
وی با بیان اینکه این پژوهش‌ها عمدتا توسط اساتید مجرب و متخصص دانشگاهی انجام شده است، تصریح کرد: درهای پژوهش اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی به روی اساتید و پژوهشگران استان و سراسر کشور باز است.
محمدی پژهش را محور تمامی امور اجرایی این اداره کل و قلب تپنده آن توصیف کرد و گفت: برای علمی و پویا‌تر شدن فعالیت‌ها در تمامی حوزه‌های تحت پوشش این اداره کل، پژوهش و مطالعات مورد نیاز انجام می‌گیرد تا زمینه برای اجرا آماده شود.
محمدی تهیه طرح مرمتی پیش از مرمت را از جمله مهم‌ترین پژوهش‌ها خواند و یادآور شد: کاووش‌های باستان‌شناسی نیز دیگر پژوهش‌های حوزه میراثفرهنگی هستند که‌شناختی از استقرار جمعیتی و مطالعات اشیای تاریخی مکشوفه به دست می‌دهند.
وی انجام طرح گسترده مطالعاتی مجموعه مسجد و ارگ علیشاه تبریز را یکی از بارز‌ترین نمونه‌های پژوهش پیش از مرمت در آثار تاریخی استان خواند که توسط گروه مطالعاتی دانشگاه تهران برای شناسایی نوع و میزان آسیب‌ها انجام شد.
محمدی همچنین خاطرنشان کرد: انجام طرح‌های پژوهشی آثار تاریخی و تدوین پرونده برای ثبت در فهرست آثار ملی و جهانی را دیگر کارهای پژوهشی لازم الاجرا در حوزه میراثفرهنگی خواند.
مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مطالعات پیش از سرمایه گذاری در گردشگری، انجام طرح‌های جامع و تفضیلی گردشگری و نیز انجام مطالعاتی در زمینه صنایع دستی و تهیه اطلس برای رشته‌های مختلف صنایع دستی را از دیگر پژوهش‌های همیشگی و دقیق در این اداره کل عنوان کرد.
محمدی اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان را نهادی پژوهش محور خواند و گفت: در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش در میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ماحصل چندین سال پژوهش در استان نمایش داده می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز