خبرگزاری کار ایران

سرشماری حیات وحش مناطق تحت مدیریت محیط زیست آذربایجان شرقی آغاز شد

کد خبر : ۱۳۰۴۳۲

مقایسه میانگین جمعیت حیات وحش هدف در دوره‌های بلند مدت و کوتاه مدت کار‌شناسان محیط زیست را از چالشهاو پتانسیلهای زیستگاههای حیات وحش آگاه می‌کند.

ایلنا: مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از انجام سرشماری حیات وحش در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان خبرداد.
به گزارش خبرنگار ایلنا حمید قاسمی در بازدید از عملیات سر شماری پناهگاه حیات وحش کیامکی با اشاره بر ضرورت سرشماری حیات وحش برای انجام تحلیل‌های کیفی وکمی از وضعیت زیستگاههای استان گفت: مقایسه میانگین جمعیت حیات وحش هدف در دوره‌های بلند مدت و کوتاه مدت کار‌شناسان محیط زیست را از چالشهاو پتانسیلهای زیستگاههای حیات وحش آگاه می‌کند.
وی با اشاره به انجام سرشماری حیات وحش پناهگاه حیات وحش کیامکی در مدت ۴ شبانه روز گفت؛ تعداد ۱۴ اکیپ عملیاتی شامل یک کار‌شناس و دونفر محیط‌بان در ۳محور دره دیز - یکانات، داران - ایری و کنتال - نوجه مهر، نسبت به سرشماری گونه‌های کل و بز وقوچ میش به عنوان حیات وحش هدف و سایر پستانداران بزرگ جثه از جمله خرس، گرگ، روباه، گربه وحشی، شغال، خرگوش، مورد مشاهده اقدام کردند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی روش سرشماری را پیمایشی و با استفاده از دستگاه GPSدر مسیرهای تثبیت شده عنوان کرد وگفت: آمار هر مسیر با آمارمسیر سالهای قبل مقایسه شده و علل و عوامل تغییرات جمعیتی در هر مسیر مورد تحلیل قرار می‌گیرد.
وی مناطق حفاظت شده، ارسباران، سهند، کاغذکنان و پناهگاه حیات وحش کیامکی را مناطق هدف سرشماری حیات وحش استان آذربایجان شرقی درسال ۹۲ معرفی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز