خبرگزاری کار ایران

وحدت حوزه و دانشگاه تعالی و رشد جامعه را سبب می‌شود

کد خبر : ۱۳۰۴۳۳

در مقایسه با سال‌های قبل تا اندازه‌ای فکر حوزه بر دانشگاه و فکر دانشگاه بر حوزه تاثیر داشته است.

ایلنا: دبیر جامعه روحانیت مبارز استان آذربایجان شرقی گفت: وحدت حوزه و دانشگاه می‌تواند عامل رشد و تعالی جامعه شود
به گزارش ایلنا حجه الاسلام والمسلمین موسی محمدی خاطرنشان کرد: حوزه مستقیما با زندگی مردم سر و کار دارد و مباحثی چون فقه، اصول، تفسیر، رجال، درایت، فلسفه، کلام، ادبیات در حوزه مطرح می‌شود که ارتباط تنگاتنگی میان زندگی عموم مردم دارد از طرف دیگر دانشگاه‌ها در پیشرفت تکنولوژی و علومی چون ریاضیات، شیمی، طب تاثیر دارند و این‌ها هم با زندگی مردم در ارتباط هستند و هر دوی این علوم می‌توانند تعالی جامعه را در پی داشته باشد.
وی با بیان اینکه در مقایسه با سال‌های قبل تا اندازه‌ای فکر حوزه بر دانشگاه و فکر دانشگاه بر حوزه تاثیر داشته است، اظهار داشت: قطعا اگر وحدت بین حوزه و دانشگاه بیش از این باشد و این‌ها بتوانند در مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با هم همفکری نمایند رشد و تعالی جامعه را رقم خواهند زد.
حجه الاسلام والمسلمین محمدی تصریح کرد: در بحثوحدت حوزه و دانشگاه بیشتر رویکرد فرهنگی مطرح است.
مدیر عامل بنیاد مصلای بزرگ حضرت امام خمینی(ره) افزود: می‌توان ویژگی‎های مثبت حوزه و دانشگاه را در هر دو بخش تقویت کرد و اهداف و ارزش‎هایی مد نظر حوزه را در دانشگاه و ارزش‎های مورد توجه دانشگاه را در حوزه مد نظر قرار داد.
حجه الاسلام والمسلمین محمدی در خصوص علت نامگذاری این روز گفت: امام خمینی(ره) بر این نظر بودند که جدایی حوزه و دانشگاه به سبب نقشه‌های شومی بوده که از سوی کشورهای بیگانه برای ایران طراحی شد تا جلوی پیشرفت ایران گرفته شود.
وی اظهار داشت: رضاشاه با حبس و تبعید و دورکردن علما از مردم و قشر فرهیخته توانست به این اختلاف و جدایی میان حوزه و دانشگاه دامن بزند لذا این قبیل مسائل ایجاب می‌کرد که بین این دو گروه وحدتی حاکم شود و امام به خوبی توانست این وحدت را ایجاد نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز