خبرگزاری کار ایران

داور چهارمین جشنواره سراسری عکس فیروزه تبریز:

ایده مستندنگاری اولین‌های تبریز تازگی عکاسانه‌ای داشت

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۸۹

ایده اولین‌های تبریزگام خوبی است که می‌تواند در سپهر مستندنگاری از یک شهر و با توجه به موضوعات ارائه شده در آنکه نمادهایی از مدنیت شهر به شمار می‌شود، موفق ظاهر شود.

ایلنا: داور چهارمین جشنواره سراسری عکس فیروزه تبریز، ایده مستندنگاری اولین‌های تبریز را ایده‌ای منحصر بفرد و تازه توصیف کرد.
به گزارش ایلنا «وحید سالمی» با اینکه ین ایده می‌تواند استمرار داشته باشد افزود: موضوع جشنواره چهارم فیروزه با ایده اولین‌های تبریزگام خوبی است که می‌تواند در سپهر مستندنگاری از یک شهر و با توجه به موضوعات ارائه شده در آنکه نمادهایی از مدنیت شهر به شمار می‌شود، موفق ظاهر شود.
وی گفت: آثار ارائه شده به دبیرخانه جشنواره نیز به نوبه خود آثار موفقی بودند و توانسته بودند به مفهوم مست‌تر در فراخوان جامه عمل بپوشانند.
سالمی همچنین با بیان اینکه آثار سیاه و سفید نسبت به آثار رنگی از ویژگی‌های برتری برخوردار بودند، اضافه کرد: این یک قاعده کلی نیست اما برخورد کردن با مفهوم رنگ و هماهنگ شدن با نور و کمپوزیسیون و پیدا کردن رنگ‌های مکمل در عکاسی رنگی امر دشواری است، به همین واسطه موفقیت عکس‌های رنگی در قیاس با آثار سیاه و سفید پایین‌تر بود.
وی در خصوص جشنواره فیروزه در پاسخ به این سوال که آثار عکاسی شده تا چه اندازه عمق زمانی را در موارد اعلام شده فراخوان نشان داده بود، گفت: در آثار ارائه شده فاصله نشان داده شده بود و این یکی از دشوار‌ترین بخش‌های جشنواره به شمار می‌رفت و ع کاسان باید نسبت به موضوعی که انتخاب می‌کردند شناخت عمیقی پیدا می‌کردند.
سالمی، با بیان اینکه استمرار جشنواره فیروزه می‌تواند به خلق آثار ماندگارتری در آینده منجر شود، اظهار داشت: با برگزاری کارگاه‌های عکاسی و مفهومی به غنا بخشی آثار عکاسان امیدوار‌تر شد.
وی افزود: کارگاه‌های مفهومی و تکنیکی می‌تواند در بهبود خروجی نمایشگاه موفق عمل کند.
چهارمین جشنواره سراسری عکس فیروزه تبریز با موضوع اولین‌های تبریز از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز