خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

اداره عقولی و علمی کشور دستورالعمل دولت تدبیر و امید است / جشنواره ادبیات و هنر در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۱۰

این اطمینان به تمام اعضای هیئت علمی داده می‌شود که تحت الحمایه دستگاه‌هایی اجرایی باید باشند و پژوهش و تحقیق در استان باید به عنوان یک ارزش تلقی شود و وظیفه داریم از کارهای ارزشمند حمایت کنیم و آن را توسعه و ترویج دهیم.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی گفت: اداره عقولی و علمی کشور دستورالعمل دولت تدبیر و امید است.
به گزارش خبرنگار ایلنا اسماعیل جبارزاده که در نشست کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری استان آذربایجان شرقی، سخن می‌گفت با بیان اینکه بنای ما تخریب گذشتگان نیست و وظیفه ما رفع معایب آن‌ها و جبران ضعف‌ها و تقویت نقاط قوت استان است، افزود: در بحثپژوهش و فناوری استان کم توجهی شده و باید جبران شود.
اسماعیل جبارزاده با بیان این مطلب، گفت: ان شالله بتوانیم آنچه که شایسته استان آذربایجان شرقی و دانشگاه‌های اصیل این استان است، به عنوان ستاد اجرایی استان انجام دهیم.
وی با بیان اینکه استانداری مرکز تحقیقات و فناوری نیست و تنها هماهنگ کننده است، اظهار کرد: مرکز تحقیقات و پژوهش و فناوری در دل دانشگاه‌ها باید انجام بگیرد.
استاندار آذربایجان شرقی اطمینان خاطرداد: هر آنچه در توان داریم در جهت حمایت و تسریع آنچه در ذهن محققان است و برای تسریع در عملی کردن آن، انجام خواهیم داد.
وی در خصوص برنامه برگزاری نشست کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری استان، تاکیدکرد: طبق برنامه باید این کارگروه هر دو هفته یکبار تشکیل شود.
جبارزاده با اشاره به روند به نتیجه رسیدن یک تحقیق و پژوهش و مشکلات رو در روی محققان، گفت: قبول همه مشکلات پیش روی محققان به دلیل عشق به پژوهش و تحقیق است که در جای خود قابل قدردانی است و بیشتر از هر چیزی نیازمند حمایت معنوی هستند.
وی افزود: رسالت مجموعه دستگاه‌های اجرایی حمایت و پشتیبانی از محققان در عرصه‌های تحقیقاتی است.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه استان اذربایجان شرقی از پتانسیل علمی بالایی برخوردار است، اظهار داشت: این اطمینان به تمام اعضای هیئت علمی داده می‌شود که تحت الحمایه دستگاه‌هایی اجرایی باید باشند و پژوهش و تحقیق در استان باید به عنوان یک ارزش تلقی شود و وظیفه داریم از کارهای ارزشمند حمایت کنیم و آن را توسعه و ترویج دهیم.
وی با تاکید بر اهمیت نقش آموزش وپرورش دررشد و توسعه پژوهش وتحقیق، بیان کرد: پژوهش و تحقیق باید از سطوح پایین و از مدارس آغاز شود و انجام این قدم اساسی و برداشتن پله اول از مسئولین آموزش و پرورش انتظار می‌رود.
جبارزاده با تبریک کسب رتبه اول پارک علم و فناوری استان، گفت: حفظ قهرمانی رسالتی بیش از کسب رتبه اول است و انتظار می‌رود این قهرمانی با حمایت دستگاه‌های اجرایی حفظ شود.
وی با اشاره به بحثارتباط دانشگاه و صنعت و بیان اینکه دوره اداره کشور با سلیقه‌های شخصی گذشته است، گفت: ارتباط دانشگاه باید با همه سطوح اجرایی استان وجود داشته باشد و استان باید بر اساس مبانی علمی اداره شود.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه خواستار برگزاری جلسات هم اندیشی دانشگاه با مسئولین استان شد و بیان کرد: برگزاری این جلسات از سنت‌های حسنه‌ای بوده که در سنوات قبل تعطیل شد، این جلسات باید به صورت ماهانه برگزار شده و از همه محققان و اندیشمندان و منتقدان باید در این جلسات دعوت شود.
جبارزاده در ادامه با اشاره به اهمیت دانشگاه تبریز از آن به عنوان سمبل علمی تبریز یاد کرد و گفت: دانشگاه تبریز هویت تبریز را یدک می‌کشد و سمبل دانشگاه‌های تبریز است که باید عهده دار جلسات هم اندیشی باشد.
استاندار آذربایجان شرقی خواستار امضای تفاهم نامه‌ای با دانشگاه‌های خارج از کشور برای بالا بردن توان علمی در رشته‌های مختلف دانشگاههای استان شد.
جبارزاده تصریح کرد: هر شرکت دانش بنیان که اولین محصولی را تولید کند به صورت نمادین توسط استانداری خریداری خواهد شد.
وی با تاکید بر اهمیت بحثتحقیقات خانه ریاضیات، گفت: بحثتحقیقات باید گسترش یابد و تنها به یک رشته تخصیص داده نشود و تمام علوم را در بر بگیرد، جهت گیری آموزش باید از پژوهش و تحقیق باشد.
استاندار آذربایجان شرقی با گلایه از عدم برگزاری جشنواره ربع رشیدی دراستان، اظهارکرد: هر آنچه در گذشته تصویب شده موظف به اجرای آن هستیم.
جبارزاده درخاتمه با اشاره به پیشینه تاریخی تبریز در هنر و ادبیات، خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره ادبیات و هنر دراستان از ضرورت‌ها است که باید در روز تولد استاد شهریار همه ساله در استان برگزار شود و از ادیبان و اصحاب هنر و شعر تجلیل به عمل آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز