خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

بارش‌ها سال پرمحصولی را در آذربایجان شرقی نوید می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۲۸

میزان بارش‌ها از اول سال زراعی امسال که مهر ماه بوده ۲۴.۳ درصد در مقایسه با سال قبل افزایش داشته است، در صورتی که بارش‌های فصل بهار نیز تداوم داشته باشد این موضوع تحقق خودکفایی گندم را تسهیل و نوید بخش سالی پرمحصول را می‌دهد.

ایلنا: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از اجرای ۱۰۰ درصد عملیات کشت پاییزه در این استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا مسعود محمدیان در جلسه شورای مدیران سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ضمن تشکر ویژه از تلاش‌های مدیران وکار‌شناسان معاونت بهبود تولیدات گیاهی‌ای سازمان جهت تحقق۱۰۰درصدی کشت پاییزه گفت: کشت پاییزه آذربایجان شرقی از نیمه دوم شهریورماه آغاز و برابر با برنامه ریزیهای انجام گرفته، گندم آبی در سطح ۹۵ هزارو۷۴۰ هکتار، گندم دیم در سطح ۳۴۸ هزارو ۱۶۳ هکتار، جو آبی در سطح ۱۸ هزارو ۴۹۷ هکتار، جو دیم در سطح ۴۵ هزارو ۵۳۷ هکتار و کلزا در سطح یک هزارو ۲۴۵ هکتار کشت شده است.
وی با اشاره به بارندگیهای یک ماه اخیر که جان تازه‌ای به کشت پاییزه داده است افزود: سطح سبز مزارع گندم آبی در حدود ۷۱هزارو۵۰۰ هکتار، گندم دیم برابر با ۱۲۵هزار هکتار، جو آبی۱۳هزارو۳۰۰ هکتار، جو دیم ۱۲ هزار هکتار، سیر ۷۵۰ هکتار وکلزا نیز یک هزارو ۲۴۵ هکتار می‌باشد که سطح سبز کشت پاییزه استان جمعاً بالغ بر۲۲۳هزارو۷۹۵ هکتارشده است.
محمدیان با اشاره به اینکه بارش‌ها در آذربایجان‌شرقی ۲۴ درصد افزایش یافته است گفت: میزان بارش‌ها از اول سال زراعی امسال که مهر ماه بوده ۲۴.۳ درصد در مقایسه با سال قبل افزایش داشته است، در صورتی که بارش‌های فصل بهار نیز تداوم داشته باشد این موضوع تحقق خودکفایی گندم را تسهیل و نوید بخش سالی پرمحصول را می‌دهد.
وی با بیان اینکه حجم بارش از اول سال زراعی در استان طی امسال ۸۹ میلی‌م‌تر بوده که این رقم برای سال گذشته ۷۱ میلی‌م‌تر به ثبت رسیده است در مورد رقم بارش‌های بلندمدت در سال زارعی نیز گفت: رقم بارش بلند مدت نیز ۷۱ میلی‌م‌تر است که مقایسه این رقم با بارش‌های زراعی امسال از رشد ۲۴.۸ درصدی حکایت دارد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، سطوح بیمه کشت پاییزه را تا ۲۵ آذرماه برابر با ۷۶ هزارو ۵۶۰ هکتار دانست و اضافه کرد: امیدوارم کشاورزان درمدت باقی مانده تا آخر آذرماه از مهلت بیمه محصولات زراعی، نسبت به بیمه محصولاتشان اقدام نمایند و اجازه ندهند در اثر کوتاهی در این امر، در صورت آسیب به محصولاتشان در موقع بروز حوادثغیرمترقبه، تضرر مضاعف را با عدم بیمه محصولاتشان تجربه نمایند.
محمدیان با تاکید به اینکه با توجه به اتمام عملیات کاشت در استان آذربایجان شرقی، برنامه ریزی‌های لازم جهت عملیات داشت آغاز شده است افزود: هم اکنون اقدامات لازم جهت تشکیل اکیپ‌های استانی و شهرستانی مبارزه با سن گندم، زنگ زرد گندم، نظارت و مبارزه با علف‌های هرز و کنترل مزارع تولید بذر در حال انجام است.
وی درخاتمه بابیان اینکه از سهمیه ۵۳ هزارو ۷۳۹ تنی کود اوره تخصیصی به شهرستان‌ها، مقدار ۲۷ هزارو ۶۹ تن حمل شده است گفت: ازسهمیه هفت هزارو۱۰۰تنی کودفسفات نیز تا ۲۳ آذرماه بیش از چهار هزارو ۱۸ تن حمل شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز