خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

با اعتبارات فعلی احداثشبکه‌های اصلی و فرعی آب برای کل پایاب‌های آذربایجان شرقی چندین دهه طول می‌کشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۰۷۴

بایستی تلاش کرد تا با مدیریت خوب در بهره برداری از منابع آب به ویژه سد‌ها تنش‌ها در بخش آب به ویژه در بخش کشاورزی به کمترین میزان برسد.

ایلنا: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی بر لزوم بررسی پیامد‌ها و راه کارهای برون رفت از مشکلات ناشی از کاهش روان آب‌ها و نیز کاهش و شوری مخازن آب زیرزمینی دشت‌های استان تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا مسعود محمدیان در جلسه گروه کاری کشاورزی، آب و منابع طبیعی آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش حجم روان آب‌ها در سال زراعی جاری گفت: بایستی تلاش کرد تا با مدیریت خوب در بهره برداری از منابع آب به ویژه سد‌ها تنش‌ها در بخش آب به ویژه در بخش کشاورزی به کمترین میزان برسد.
وی با تشریح وضعیت بارش‌ها در سال‌های اخیر افزود: امیدواریم با ادامه روند خوب بارش‌ها در زمستان و فصل بهار به ویژه در حوضه آبریز ارومیه، مشکل کاهش روان آب‌ها کمتر شود چرا که در غیر اینصورت در زمینه آبهای سطحی با کمبود آب مواجه خواهیم شد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: نصب انشعابات برق در چاههای کشاورزی استان موضوع بند ۱۸-۳ قانون بودجه در سال ۹۲ یکی دیگر از موضوعاتی است که لازم است توسط کارگروه دنبال شود.
وی با بیان اینکه در چند شهرستان استان به صورت جدی، مزایای طرح برق دار کردن چاه‌های کشاورزی پیگیری می‌شود افزود: تشکیل جلسه با روسای دستگاه‌های اجرایی استان و ارائه راهکار تسریع این طرح بایستی مدنظر معاونت برنامه ریزی و اموراقتصادی سازمان باشد و در صورت نیاز از طریق مراجع ذیربط و نیز مساعدت وزارت خانه‌های مربوطه اقدام می‌شود.
محمدیان افزود: برنامه ریزی برای احداثشبکه‌های اصلی و فرعی کلیه سدهای استان توسط سازمان آب منطقه‌ای و سازمان جهادکشاورزی به عمل آمده است.
محمدیان با بیان اینکه طبق اعلام شرکت آب منطقه‌ای استان، ۱۳۵ سد کوچک، ۱۶ سد بزرگ و ۱۷ ایستگاه پمپاژ با بیش از ۲۰۰ هزار هکتار پایاب در آذربایجان شرقی وجود دارد ادامه داد: جهت برنامه ریزی شبکه‌های اصلی و فرعی آب برای کل پایاب‌های کوچک و بزرگ اعتبارات کافی نبوده و با روند فعلی چند دهه برای تکمیل آن‌ها زمان لازم است.
گفتنی است در این جلسه مصوبات جلسه قبلی کارگروه پیگیری و در خصوص دستور جلسه اول که بررسی پیامد‌ها و راهکارهای مشکلات ناشی از آبهای روان و شوری آب‌های زیرزمینی بررسی شد و مقرر شد که طی جلسات کار‌شناسی آتی، مشکلات این حوزه بررسی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز