خبرگزاری کار ایران

قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی:

مطابق آمار سال ۸۸ حدود ۱۳هزارحلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان شرقی وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۰۸۸

بیش از ۸۵ درصد این چاه‌ها در اطراف دریاچه ارومیه حفر شده است.

ایلنا: قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی از نصب ۴۵۰ کنتور هوشمند در چاه‌های استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا حسین ابوعلی در جلسه گروه کاری کشاورزی، آب و منابع طبیعی استان، با بیان اینکه طبق آخرین آماربرداری، آذربایجان شرقی در سال ۸۸ حدود ۱۳هزارحلقه چاه غیرمجاز وجود دارد افزود: بیش از ۸۵ درصد این چاه‌ها در اطراف دریاچه ارومیه حفر شده است.
وی با بیان اینکه پس از نصب کنتورهای هوشمند، برداشت آب بر اساس کنتورهای هوشمند خواهد بود خاطرنشان کرد: تاکنون یک هزار و ۵۰۰ کنتور خریداری شده که از آن تعداد ۴۵۰ کنتور نصب شده است.
ابوعلی افزود: وضعیت بارش باران و برف تا آخر آذرماه سال جاری درحوزه آبریز ارس ۷/۹۹ میلی متر بوده که نسبت به سال آبی گذشته ۹/۴۷ درصد و تغییرات نسبت به دراز مدت ۷/۳۴ درصد افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه در حوزه آبریز دریاچه ارومیه نیز با ۷/۴۶ درصد افزایش بارش نسبت به سال آبی گذشته و ۹/۴۷ درصد تغییرات نسبت به دراز مدت را شاهد بودیم افزود: در حوزه آبریز قزل اوزن، نسبت به سال آبی گذشته ۵/۲۱ کاهش و تغییرات نسبت به دراز مدت ۱/۵ درصد افزایش یافته است.
قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای استان افزود: حفر چاههای غیرمجاز توسط فرصت طلبان به بخش خصوصی و شرکت آب منطقه‌ای استان خسارت وارد می‌کند.
وی با بیان اینکه آگاهی و توانمندسازی کشاورزان استان از اهم برنامه‌های شرکت آب منطقه‌ای استان به شمار می‌رود، افزود: نصب کنتورهای هوشمند در چاه‌ها حفرشده با برنامه ریزی پنج ساله باید در اولویت قرار بگیرد.
ابوعلی با بیان اینکه در طی روزهای گذشته بارش‌ها از نظر زمانی و مکانی تغییر یافته و در کارگروه‌های کشاورزی باید اثرات بارش‌ها بر کشت بررسی و تحلیل شود افزود: در شهرستان عجب شیر در اواخر مهر ماه سال جاری، با ۱۰۰ درصد کاهش بارندگی مواجه بودیم که با بارش‌های اخیر آبان و آذر ماه، بارش در این شهرستان ۸۰ درصد افزایش یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز