خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی:

زمینه اشتغال برای ۱۱۶ هزار و ۴۰۲ نفر در آذربایجان شرقی فراهم شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۵۳

آذربایجان شرقی در تعداد اشتغال طرح‌های بهره‌برداری شده بنگاه‌های زودبازده، رتبه نخست را داراست.

ایلنا: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: تعداد اشتغال ایجاد شده از طریق طرح‌های بهره‌برداری شده بنگاه‌های زودبازده در کشور یک میلیون و ۳۶ هزار و ۲۷۸ نفر است که این استان، با اجرای طرح‌های جدید بهره‌برداری شده زمینه اشتغال برای ۱۱۶ هزار و ۴۰۲ نفر را فراهم کرده است.
به گزارش ایلنا، یونس فاتح در جلسه بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی سراب با ارائه گزارشی از عملکرد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بحثاشتغال اظهارداشت: تاکنون ۴۹ هزار و ۱۲۶ طرح در استان برای دریافت تسهیلات از محل بنگاه‌های زودبازده انعقاد قرارداد شده و از این تعداد برای ۴۷ هزار و ۴۲۴ طرح مبلغ ۱۶ هزار و ۹۶۷ میلیارد ریال پرداخت شده است.
فاتح، با اشاره به طرح‌های معرفی شده استان به صندوق توسعه ملی برای دریافت تسهیلات ارزی گفت: تاکنون ۱۴۲ طرح به مبلغ ۸۵۵ میلیون دلار و ۳۸ میلیون یورو تائید و به ۱۱ بانک عامل استان معرفی شده است.
وی، در ادامه از جذب صد درصدی اعتبار مشاغل خانگی سال ۹۰ و پرداخت ۹۷۰ میلیارد ریال به متقاضیان خبر داد و افزود: در سال ۹۱ نیز مبلغ ۴۸۵ میلیارد ریال به استان ابلاغ شد که بانک‌های عامل مبلغ ۳۹۹ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت کرده‌اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی، به سهم مشاغل خانگی استان در سال ۹۲ اشاره کرد و گفت: در آبان ماه سال‌جاری مبلغ ۵۵ میلیارد ریال از سوی بانک ملی آذربایجان‌شرقی ابلاغ شده که مقرر شد ۴۰ درصد اعتبار ابلاغی به‌ دلیل مزیت‌دار بودن صنعت فرش و قالیبافی در استان برای فعالان این رشته و ۶۰ درصد مابقی به متقاضیان بخش‌های دیگر مشاغل خانگی اختصاص یابد.
وی خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی در تعداد اشتغال طرح‌های بهره‌برداری شده بنگاه‌های زودبازده، رتبه نخست را داراست.
در این جلسه به مشکلات ۲۵ واحد تولیدی و صنعتی شهرستان سراب رسیدگی شد.
عدم نقدینگی، کمبود سرمایه در گردش، عدم همکاری بانک‌ها در ارائه تسهیلات، از جمله مشکلات مطرح شده، از سوی صاحبان صنایع در این جلسه بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز