خبرگزاری کار ایران

عملیات واکسیناسیون تب مالت گاوی در آذربایجان شرقی آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۷۴

تب مالت علاوه بر بعد اقتصادی از نظر اینکه بیماری مشترک بین انسان و دام نیز هست، در جایگاه خاصی قرار دارد.

ایلنا: مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی از آغاز عملیات واکسیناسیون بروسلوز «تب مالت» رایگان گاوی در استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا بهراد زندیه گفت: واکسیناسیون فراگیر، آموزش و ترویج و رعایت مقررات بهداشتی و قرنطینه‌ای از روش‌های پیشگیری و مبارزه با بیماری بروسلوز در جمعیت‌های دامی است و در این راستا طرح واکسیناسیون رایگان بروسلوز گاوی در سطح استان با همکاری بخش خصوصی آغاز شد.
وی تصریح کرد: واکسیناسیون بروسلوز به منظور افزایش سطح ایمنی در برابر بیماری توسط تزریق واکسن‌های RD. iRiBa وFD. iRiBa در جمعیت گاو و گوساله عملی می‌‌شود.
زندیه افزود: در این طرح بیش از ۱۲۰ هزار راس جمعیت گاوی شکل استان توسط ۵۴ مرکز مایه کوبی بخش خصوصی به صورت رایگان طی دو ماه واکسینه خواهند شد.
مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه بیماری بروسلوز به دلیل ایجاد سقط جنین در دام، کاهش تولید شیر و از دست رفتن ارزش اقتصادی دارای اهمیت ویژه‌ای است خاطرنشان کرد: بروسلوز علاوه بر بعد اقتصادی از نظر اینکه بیماری مشترک بین انسان و دام نیز می‌باشد، در جایگاه خاصی قرار دارد.
وی نظارت فیزیکی مستمر و دقیق بر فعالیت گروه‌های مایه کوبی دولتی و غیردولتی، حفظ سیستم زنجیره سرد و رعایت نکات بهداشتی در انجام واکسیناسیون را از جمله اقدامات این اداره کل برای نتیجه بخشی هرچه بیشتر طرح عنوان کرد گفت: برای نظارت و کنترل دقیق و روزانه عملیات واکسیناسیون، اطلاعات و مشخصات واحدهای زیر پوشش به صورت پیوسته از طریق سامانه GIS - VET از شبکه دامپزشکی شهرستان‌ها به اداره کل دامپزشکی استان ارسال می‌شود.
زندیه با اشاره به اینکه سامانه پاسخ به مسائل دامپزشکی به شماره ۱۵۱۲ در سطح استان آذربایجان شرقی راه‌اندازی شده است، از مردم و دامداران منطقه درخواست کرد تا هرگونه مسائل مربوط به دامپزشکی را توسط این سامانه با اداره دامپزشکی استان در میان بگذارند تا در اسرع وقت رسیدگی و اقدامات لازم به عمل آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز