خبرگزاری کار ایران

معاون جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

بارندگی‌ها در آذربایجان شرقی ۴۰ درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۸۳

مقدار بارش استان از اول سال آبی ۹۵.۴ میلی متر بوده که این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۱۰.۷ درصد و در دراز مدت ۲۶.۵ درصد افزایش یافته است.

ایلنا: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ۴۰ درصد متوسط بارندگی‌ها در این استان تا ۳۰ آذر امسال نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.
به گزارش خبرنگار ایلنا ایوب ایرانی فام در جلسه ستاد گندم آذربایجان شرقی افزود: افزایش بارندگی به شرط طبیعی بودن هوا نوید سال پرمحصول را می‌دهد.

وی افزود: مقدار بارش استان از اول سال آبی ۹۵.۴ میلی متر بوده که این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۱۰.۷ درصد و در دراز مدت ۲۶.۵ درصد افزایش یافته است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه بارندگی‌های حادثشده بعد از ۱۷ آبان ماه سال جاری باعثشده که بخش وسیعی از اراضی زراعی کشت پاییزه سبز شود، متذکر شد: بارش برف در اکثر مناطق استان باعثبهبود پوشش گیاهی در اراضی زراعی شده است.
ایرانی فام درخصوص سطح گندم زیر کشت استان گفت: ۹۵ هزار هکتار گندم آبی و ۳۴۴ هزار هکتار گندم دیم در مناطق مختلف استان در سال جاری زیر کشت پاییزه قرار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز