خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

سخن «به بانوان اهمیت داده نمی‌شود» غیرقابل قبول است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۶۳۰

هیچ محدودیتی از سوی نظام برای حضور زنان در عرصه‌های مختلف جامعه وجود ندارد. / رعایت ظاهر اسلامی و برخورد خوب، دو خواسته استاندار آذربایجان شرقی از کارمندان دولت به شمار می‌رود. / امر به معروف و نهی از منکر یک واجب است، اگر به نتیجه نرسید، به مراحل بعدی ارجاع داده می‌شود و طبق ضوابط و مقررات اداری برخورد خواهد شد.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: زنان باید به چنان خود باوری برسند که بتوانند سرنوشت اینجامعه را با تربیت نسل‌های انقلابی رقم بزنند و در پیشرفت و توسعه ایران اسلامی نقش بسزایی را ایفا کنند.
به گزارش ایلنا اسماعیل جبارزاده در نشست مشاورین امور بانوان دستگاه‌های اداری استان آذربایجان شرقی، با بیان اینکه اگر سی و پنج سال از انقلاب شکوه‌مند ایران می‌گذرد، طبیعی است که شاهد موفقیت‌های بسیار زیادی در قالب خدمات نظام برای مردم باشیم، اظهار داشت: امروز نیز اگر در جامعه اسلامی و میهن عزیز اسلامی شاهد موفقیت‌هایی در عرصه‌های مختلف، چه در زمان جنگ و دوران سازندگی و چه در دوران بعد از سازندگی و در ایام حاضر هستیم، بانوان و خواهران ایرانی سهم بسزایی در این موفقیت‌ها داشته‌اند.
وی افزود: اگر‌‌ همان مقاطع انقلاب را در نظر بگیریم مبارزین انقلابی در بین بانوان حضور و حتی در ایام پیروزی انقلاب در مبارزه بارژیم طاغوتی نیز نقش بسزایی داشتند.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: زمانی که می‌گوییم این استان با داشتن لشگر عاشورا در جبهه‌های جنگ، توانست نقش آفرینی کند، این پیروزی‌ها مدیون مادرانی ست که فرزندان عاشورایی تربیت کردند تا از اسلام و میهن اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس دفاع کنند، ‌‌ همان خواهران و مادرانی که شهدا و جانبازان عزیز را تربیت کردند.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه چنین خواهران و مادرانی، شایسته قدردانی هستند، گفت: رزمندگان با دعای خیر مادران خود توانستند در مقابل دنیا نقش آفرینی کنند.
۷۰ درصد دانشجویان موفق جامعه را زنان تشکیل می‌دهند
جبارزاده با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰درصد دانشجویان موفق را بانوان تشکیل می‌دهند گفت: ۵۰ درصد جمعیت کشور بانوان هستند که در تمام عرصه‌ها حضوری موفق داشتند، برای ادامه این حضور و موفقیت انتظار می‌رود جامعه بانوان تدبیری نو بیندیشند تا این حضور پررنگ‌تر شود و از طرف دولت هم هیچ‌گاه منعی در مقابله با حضور بانوان در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و سیاسی وجود نداشته است.
وی سخن «به بانوان اهمیت داده نمی‌شود» را غیرقابل قبول خواند و گفت: جایگاه هر فردی توسط خودش تعریف می‌شود، ما در محیط‌های علمی با بانوانی همکاری کردیم که نظیر کارهای آن‌ها را مردان نمی‌توانستند انجام دهند.
استاندار گفت: حضور بانوان در عرصه‌های مختلف، همراه با موفقیت، اقتدار و اثرگذاری بوده و بانوان برای استمرار آن باید در اندیشه فکری نو باشند.
هیچ محدودیتی از سوی نظام برای حضور زنان در عرصه‌های مختلف جامعه وجود ندارد
جبارزاده با بیان اینکه زنان موفق‌ترین محققان مراکز تحقیقاتی کشوراند، متذکر شد: توان و اقتدار علمی زنان به مراتب به اثبات رسیده است و یکی از دلایلی که زنان را مهره‌ای کم رنگ در جامعه قلمداد می‌کنند نبود آگاهی از آمار زنان موفق در تمامی عرصه‌ها است.
وی تصریح کرد: مشخصات و لیست بانوان موفق در تمام عرصه‌ها باید مشخص و معرفی شود.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه از بانوان باید در جایگاه‌هایی استفاده شود که درشان آن‌ها است، خاطر نشان کرد: حفظشان بانوان محدودیت نیست، بلکه احترام به خانواده و جایگاه زن است.
وی با تاکید بر اینکه از بانوان باید در جایگاه‌هایی استفاده شود که درشان آن‌ها است، خاطرنشان کرد: حفظشان بانوان محدودیت نیست، بلکه احترام به خانواده و جایگاه زن است.
جبارزاده در ادامه از اداره کل بانوان استانداری آذربایجان شرقی خواست: به صورت عملیاتی گزارشات و پیشنهادات خود را در بهبود امور بانوان ارائه دهند.
رعایت ظاهر اسلامی و برخورد خوب، دو خواسته استاندار آذربایجان شرقی از کارمندان دولت
استاندار آذربایجان شرقی همچنین در خصوص روند گزینش بانوان در ادارات، گفت: در گزینش کارمندان برای نظام اداری مراحلی داریم که اولین مورد عامل به احکامی همچون نماز و روزه است.
وی افزود: متاسفانه برخی کارمندان دولت پس از حضور در اداره و تثبیت شدن جایگاه‌شان، خود را به انجام احکام دینی و اصول شرعی مقید نمی‌دانند، از این رو رعایت نکردن حجاب اسلامی به دغدغه‌ای در ادارات تبدیل شده است.
جبارزاده گفت: امروز متاسفانه در سیستم اداری افرادی را داریم که ظاهر قابل قبول شرع را ندارند و یکی از دغدغه‌های اصلی که در دیدار با دلسوزان استان مطرح می‌شود عدم رعایت شئونات اسلامی در ادارات است.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه مردم ولی نعمت ما هستند، گفت: از کارمندان دو چیز بیشتر انتظار نداریم، رعایت ظاهر اسلامی که باید شایسته حکومت اسلامی باشد و برخورد خوب با مراجعه کنند گان.
وی در خصوص کارکنانی که شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند، گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک واجب است، اگر به نتیجه نرسید، به مراحل بعدی ارجاع داده می‌شود و طبق ضوابط و مقررات اداری برخورد خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز