خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حوزه استانداری آذربایجان شرقی:

کشور باید به صورت علمی اداره شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۶۷۶

به بحثآموزش و پژوهش و بحث‌های فرهنگی باید به عنوان سنگ زیرین توجه شود.

ایلنا: مدیرکل حوزه استانداری آذربایجان شرقی اظهار داشت: در همه زوایا، کشور باید به صورت علمی اداره شود و بخشی از مطالب را هم نمی‌توانیم بخاطر اینکه تولید تئوری را در جامعه بسط بدهیم، متوقف کنیم.
به گزارش خبرنگار ایلنا یوسف بشیری، در نشست مشاورین امور بانوان ادارات استان آذربایجان شرقی افزود: به بحثآموزش و پژوهش و بحث‌های فرهنگی باید به عنوان سنگ زیرین توجه شود و اگر چنین عمل نشود همیشه در بوته آزمون و خطا زندگی خواهیم کرد.
وی ادامه داد: بحث‌های آموزش و پژوهش و فرهنگی مستلزم داشتن تئوری‌های فرهنگی است، تا زمانی که تئوری‌های فرهنگی ایجاد نشده و یا در جامعه تبیین نشود و نسخه فرهنگی آن دست متولیان فرهنگی و بحث‌های مختلف نباشد عملا شاهد آزمون و خطا خواهیم بود و این نه به صلاح کشور و نه به صلاح جامعه و نه به صلاح قشرهای مختلف که در عرصه‌های فرهنگی حضور دارند، خواهد بود.
مدیرکل حوزه استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه‌های چشم انداز و تاکید بر آن، تصریح کرد: این برنامه‌ها نیاز دارد که عملیاتی شود و مطالب آموزشی و پژوهشی و فرهنگی را طوری در راستای برنامه پیش ببریم که تقویت کننده همدیگر باشند نه اینکه هدف گذاری‌ها طوری طراحی شود که همدیگر را خنثی کنند.
وی افزود: کج سلیقگی برخی مسئولین در گذشته نشان دهنده این است که یا با نوعی مشکل تئوری مواجه بوده‌ایم یا با کج سلیقه گی در اجرا، و این موضوعی است که باید به آن بها داده شود.
بشیری با بیان اینکه در قرن ۲۱ باید بدانیم در کجا و چه عصری زندگی می‌کنیم و الزامات زندگی کردن در چنین فضایی چیست گفت: باید به این موضوعات به صورت علمی پاسخ دهیم.
وی افزود: نیاز به این است که حرکتهای اجرایی برنامه‌های علمی و تئوری را همزمان با هم داشته باشیم.
مدیرکل حوزه استانداری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: به مطالعاتی جدی نیاز داریم که باید گذشته نگر باشد و همچنین مطالعات تکمیلی که آینده نگر باشد، چون اتفاقی در گذشته تاریخی به وقوع پیوسته که آثار و علائم آن به حال رسیده و یک موضوعی تحت مطالعات آینده نگر و جایگاهی که باید در مسائل مختلف پیش بینی شود، تحت عنوان جهانی شدن که در دل خود جهانی سازی و جهانی شدن را می‌توان همزمان مطالعه کرد و باید آثار این دو مطالعه در کنار هم بررسی شود تا هدف و نتیجه تئوری فرهنگی و مقصد آن مشخص شود.
بشیری خاطرنشان کرد: هم مدرنیته و هم جهانی شدن آثار مثبت و منفی دارد، در دنیایی زندگی می‌کنیم که عنوان دهکده جهانی شناخته شده و باید تاثیرات مثبت و منفی آن مورد مطالعه قرار بگیرد و برنامه‌های متناسب با آن پیش بینی شود، اگر این اتفاق نیفتد شاهد آثار تاثیرگذار جدی در بحث‌های فرهنگی خواهیم بود.
مدیرکل حوزه استانداری آذربایجان شرقی در خصوص بحثتقویت تشکل‌های مردمی و دولتی، تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید اعتقاد به بحثحضور مردم داریم و این یک تعارف نیست و یک باور قلبی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز