خبرگزاری کار ایران

مدیر امور بیمه بانک کشاورزی آذربایجان شرقی:

بیمه در ۱۲۵ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان شرقی تحقق یافت

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۸۲۵

صندوق بیمه کشاورزی آذربایجان شرقی درسال زراعی۹۲-۹۱ تاکنون بیش از ۴۹۲ میلیارد ریال در زمینه زراعت و باغداری غرامت پرداخت کرده است.

ایلنا: مدیر امور بیمه بانک کشاورزی آذربایجان شرقی از تمدید بیمه محصولات زراعی کشت پاییزه تا ۱۵ دی ماه خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا محمدجعفر مکاری درجلسه ستاد گندم آذربایجان شرقی با اشاره به این موضوع گفت: بهره برداران در فرصت باقی مانده جهت بیمه نمودن محصولات زراعی پاییزه و باغات اقدام کرده تا درصورت بروزخسارت بتوانند ازحمایتهای مالی صندوق بیمه کشاورزی بهره‌مند شوند.
وی از انجام بیمه در ۱۲۵ هزار هکتار از اراضی آذربایجان شرقی تا سی‌ام آذرماه خبر داد و افزود: مهلت تعیین شده دو هفته‌ای قطعی بوده و دوباره تمدید نخواهد شد.
مکاری بابیان اینکه صندوق بیمه کشاورزی آذربایجان شرقی درسال زراعی۹۲-۹۱ تاکنون بیش از ۴۹۲ میلیارد ریال در زمینه زراعت و باغداری غرامت پرداخت کرده است گفت: بیشترین پرداختی بیمه مربوط به بخش باغداری ناشی از سرمازدگی باغات بود که در همین ارتباط مجموعاً ۴۶۳ میلیارد ریال غرامت پرداخت شد.
وی افزود: در بخش زراعت نیز نزدیک به ۲۸ میلیارد ریال برای محصولات زراعی ازجمله گندم وجو و کلزا، سیب زمینی، پیاز، برنج، پنبه، مراتع، حبوبات، عدس، نخود، کلزا، لوبیا و آفتابگردان که تحت پوشش بیمه قرار دارند غرامت ناشی از حوادثقهری و غیرمترقبه پرداخت شد.
مکاری خاطرنشان کرد: بیشترین غرامت به مبلغ ۱۶۵میلیارد ریال به باغات انگور شهرستان ملکان، سپس بالغ بر ۸۴ میلیاردریال به باغات سیب شهرستان مراغه که در اثرسرمازدگی و سایر عوامل قهری خسارت دیده بودند پرداخت شد.
وی در مورد عوامل خطر تحت پوشش بیمه کشاورزی استان گفت: اکثر عوامل قهری که بصورت عمده وگسترده ازجمله سرما و یخبندان، خشکسالی، سیل، تگرگ، طوفان، زلزله، گرما و باد گرم و بارانهای مداوم و مستمر در زمان تلقیح درختان میوه، باران‌های سیل آسا بستگی به نوع محصول اتفاق می‌افتد تحت پوشش بیمه قرار دارند.
مدیر اموربیمه بانک کشاورزی استان افزود: در زمینه محصولات دامی علاوه بر عوامل خطر قهری تعدادی از بیماریهای داخلی، عمومی و بیماریهای عفونی نیز تحت پوشش بیمه می‌باشند. شایان ذکر است درحال حاضر ۲۲۱ نفر از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و دامپزشکی در قالب ۲۲ شرکت خدمات بیمه‌ای موجود و با استقرار ۴۵ دفتر اصلی و فرعی در مراکز شهرستان‌ها و بخش‌ها مشغول فعالیت هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز