خبرگزاری کار ایران

مدیر جهادکشاورزی اسکو:

سطح باغات پسته بخش ایلخچی اسکو، به بیش از۶۴ هکتار رسید

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۸۷۱

در حال حاضر بخش قابل توجهی از اراضی کشاورزی این شهرستان در مجاورت دریاچه ارومیه تحت تاثیر پسروی این دریاچه قرار گرفته و با مشکل شوری مواجه شده است. / بر اساس تحقیقات بعمل آمده، پسته در تولید محصول نتایجی بهتر و تحمل آن به شوری بیشتراز سایر تولیدات کشاورزی است.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسکو گفت: در راستای کاهش تاثیرات پسروی آب دریاچه ارومیه در بخش کشاورزی وحمایت از تولید کنندگان در اراضی مجاور این دریاچه، با تلاش‌های انجام یافته وحمایت‌های مستمر وجدی سازمان متبوع، سطح باغات زیر کشت پسته بخش ایلخچی از توابع این شهرستان، به بیش از۶۴ هکتار افزایش یافته است.
به گزارش خبرنگار ایلنا حسن ایمانی، با اشاره به اینکه بر اساس تحقیقات بعمل آمده، پسته در تولید محصول نتایجی بهتر و تحمل آن به شوری بیشتراز سایر تولیدات کشاورزی می‌باشد گفت: از راههای مقابله با شوری استفاده از ارقام متحمل به شوری مثل پسته است.
وی افزود: در حال حاضر بخش قابل توجهی از اراضی کشاورزی این شهرستان در مجاورت دریاچه ارومیه تحت تاثیر پسروی این دریاچه قرار گرفته و با مشکل شوری مواجه شده است.
ایمانی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت اقتصادی پسته در اقتصاد کشاورزی و استقرار بسیاری از باغات پسته در اراضی نسبتاً شور و خشک، بررسی راههایی که بتوان مقاومت این گیاه را به تنش شوری افزایش داد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار و تحقیقات در این راستا خواهد توانست در توسعه سطوح باغات این محصول در اراضی حاشیه این دریاچه در راستای حمایت از تولیدکنندگان و ایجاد اشتغال مولد و درآمد مکفی بیش از پیش مثمرثمر واقع شود.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسکو با بیان اینکه درحال حاضر بخش ایلخچی این شهرستان، بعد از مرند دومین شهرستان آذربایجان شرقی از نظر وسعت باغات پسته به شمار می‌آید کفت: سازمان جهادکشاورزی، بر جایگزینی این محصول در اراضی زراعی حاشیه دریاچه ارومیه تاکید دارد و در این راستا اجرای آبیاری تحت فشار با سیستم قطره‌ای و یا زیرسطحی، انتقال آب با لوله و کانال خواهد توانست مصرف آب موجود را در حد بالایی کاهش و موجبات افزایش سطوح زیرکشت این محصول و ارتقا درآمد تولیدکنندگان و بهره برداران را فراهم سازد.
وی با تأکید بر اینکه در این خصوص دسترسی بهره برداران به منابع اعتباری لازم به شیوه حمایتی، خواهد توانست در تحقق اهداف سازمان در حمایت از تولیدکنندگان با توسعه سطوح باغات پسته نقش مهمی داشته باشد اضافه کرد: درحال حاضر، حدود ۵۰ تن محصول پسته مرغوب و با کیفیت از باغات بخش ایلخچی در هر دوره برداشت به بازار مصرف عرضه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز