خبرگزاری کار ایران

تصادف زنجیره‌ای در تبریز ۱۶ نفر را راهی بیمارستان کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۶۳

۵۰ آتش نشان در دمای منفی ۱۳ درجه مصدومین را یاری کردند

ایلنا: در پی حادثه تصادف زنجیره‌ای عصر چهارشنبه در حوالی اتوبان شهید کسایی به طرف میدان شهید پیشقدم، نیروهای آتش نشانی و اورژانس تبریز اقدامات اولیه و کمک به حادثه دیدگان را به پایان رساندند.
به گزارش ایلنا مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادثو فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی گفت: یک دستگاه تریلر در بزرگراه شهید کسایی به سمت مارالان در تقاطع ˈ ساری زمی ˈ به سمت پیش قدم با ۲۵دستگاه خودرو سواری برخورد کرد.
حبیب حسینقلی‌زاده افزود: در پی این سانحه ۱۶نفر توسط آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ تبریز به بیمارستان امام رضا(ع) انتقال داده شده‌اند که حال عمومی اغلب آن‌ها رضایت بخش است. وی گفت: دو دستگاه خودرو پراید نیز به همراه سرنشینان خود در زیر تریلر مانده بود که عوامل امدادی مصدومین را خارج کردند.
وی یادآوری کرد: تجمع مردم برای تماشای صحنه این تصادف کار امداد رسانی را با مشکل مواجه کرده بود.
حسینقلی‌زاده تاکید کرد: با توجه به اینکه اکثر خودرو‌ها دارای مخازن سوخت گاز هستند در این گونه سوانح احتمال انفجار وجود داشت بنابراین مردم باید از تجمع برای مشاهده صحنه تصادف خودداری کنند.
گفتنی است از اولین دقایق این اتفاق ناگوار نیروی‌های تلاشگر آتش نشانی تبریز ضمن یاری رساندن به مصدومین، جهت مقابله با هرگونه سانحه احتمالی دیگر در محل حاضر و در آماده باش کامل به سر می‌بردند.
شایان ذکر است خودروی تریلی هوو حامل چندین تن رنگ و حلالهای شیمیایی قابل اشتعال بود که با توجه به گستردگی و بزرگی حادثه نیروهای ایستگاههای شماره ۱ ٬ ۴ و ۸ نیز جهت یاری رسانی و امداد به حادثه دیدگان به محل اعزام شدند.
آتش نشانان با استفاده از چندین دستگاه جرثقیل سنگین و تجهیزات پیشرفته هیدرولیکی توانستند تعداد ۱۶ نفر از شهروندان گیر کرده و حادثه دیده در این تصادف را نجات داده و در ‌‌نهایت با تلاش چندین ساعته گروههای امداد و نجات سازمان آتش نشانی آخرین نفر گیر کرده را به صورت معجزه آسا از میان آهن پاره‌های مچاله شده خودرو به صورت صحیح و سالم نجات دهند.
لازم به ذکر است که این عملیات ۴ ساعت و سی و پنج دقیقه در دمای ۱۳ درج زیر صفر به طول انجامید و ۵۰ تن از آتش نشانان در آن شرکت داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز