خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

نرخ بیکاری در آذربایجان شرقی بالاست

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۷۰

نخستین دیدار مردمی استاندار آذربایجان شرقی، برگزار شد.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی در نخستین دیدار مردمی، در ملاقات با ۲۴ تن از مردم، به بررسی مشکلات مراجعه کنندگان پرداخت.
به گزارش ایلنا اسماعیل جبارزاده در حاشیه این دیدار در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، دیدار مستقیم با مردم برای بررسی مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: عمده موضوعاتی که در جلسه امروز مطرح شد در رابطه با بحثاشتغال و مشکلات روستاهاو درخواست تسهیلات بانکی بود که مهم‌ترین آن بحثاشتغال در استان است.
وی، در خصوص روند ادامه این دیدار‌ها گفت: مراسم دیدار با مردم در هفته‌های آینده به صورت یک زمان معین در هفته مشخص خواهد شد، که البته این دیدار با حضور و مشارکت مدیران استان و معاونان استانداری برگزار خواهد شد.
جبارزاده افزود: مدیران درحوزه مسئولیت خود می‌توانند به مسائل رسیدگی کنند و ما تنها مشکلات را دسته بندی و به مدیران و معاونان ارجاع خواهیم داد و در صورتی که از حیطه مدیران و معاونان خارج باشد شخصا به موضوع ورود خواهم کرد.
استاندار آذربایجان شرقی در رابطه با پیگیری اجرای دستورات جلسه، تصریح کرد: پیگیری اجرا و عدم اجرای دستورات بر عهده اداره کل بازرسی است که بر اساس دستورات لازم موارد را به ادارات مختلف ارجاع می‌دهند.
وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان زیاد است، در خصوص حل معضل بیکاری در استان، گفت: یکی از دغدغه‌های ما حل مشکل بیکاری است.
جبارزاده ادامه داد: از زمان حضور در استانداری، جلسات بسیاری زیاد و متعددی را با بخش سرمایه گذاران خصوصی، تعاونی و دولتی داشته‌ایم و حل مشکلات اشتغال را در سرمایه گذاری و ایجاد واحدهای جدید و حمایت از واحدهایی که با ظرفیت کم فعالیت می‌کنند، می‌دانیم.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه بخش عمده‌ای از بیکاران استان را بیکاران تحصیلکرده تشکیل می‌دهند و خود این مساله می‌طلبد در بخش خصوصی سراغ واحدهایی برویم که افراد تحصیلکرده را بتواند جذب کند.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: برای حل مشکل بیکاران تحصیلکرده نیز باید دنبال شرکت‌ها و واحدهایی بود که با تخصص‌های خاص بتوانند نیروهای تحصیلکرده را جذب کنند.
جبارزاده اظهار امیدواری کرد تا با حمایت دولت، بخش خصوصی و تعاونی، فضای اشتغال مناسبی، برای جذب بیکاران استان فراهم شود
لازم به ذکر است این دیدار مردمی با حضور معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی و مدیران کل بنیاد شهید، کار و رفاه اجتماعی و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان و همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز