خبرگزاری کار ایران

استفاده از کائولن در باغات آذرشهر

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۷۱

در این شهرستان نیز همانند سایر مناطق کوهستانی با رسیدن فصل پاییز و سرما اختلاف زیادی بین دمای شبانه روز وجود دارد به طوری که تنه درختان به خصوص قسمتهای رو به جنوب و احیاناً شرق هنگام شب به مقدار کافی سرد شده و در طول روز با تابش خورشید به سرعت گرم می‌شوند که این عامل باعثایجاد ترک و پارگی در تنه درخت می‌شود.

ایلنا: همزمان بارسیدن فصل سرما طرح استفاده از محلول کائولن در ۲۰ هکتار از باغات شهرستان آذرشهر اجرا شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا مدیر جهادکشاورزی آذرشهر با اعلام این مطلب گفت: در این شهرستان نیز همانند سایر مناطق کوهستانی با رسیدن فصل پاییز و سرما اختلاف زیادی بین دمای شبانه روز وجود دارد به طوری که تنه درختان به خصوص قسمتهای رو به جنوب و احیاناً شرق هنگام شب به مقدار کافی سرد شده و در طول روز با تابش خورشید به سرعت گرم می‌شوند که این عامل باعثایجاد ترک و پارگی در تنه درخت می‌شود.
فیروز طلوع حیات افزود: این ترک‌ها علاوه بر خسارتی که بر تنه درخت وارد می‌کند محل مناسبی برای ورود عوامل بیماری زا از جمله شانکر باکتریایی و شانکر سیتوسپورایی به تنه درخت بوده و باعثخشکیدگی درخت می‌شود.
مدیر جهادکشاورزی آذرشهر ادامه داد: این ترک‌ها همچنین محل و پایگاه مناسبی برای زمستان گذرانی برخی از آفات می‌باشند لذا استفاده از محلول کائولن که مرکب از کائولن، آب و چسب کاغذ دیواری یا رنگ سفید می‌باشد با استفاده از قلم مو بر تنه درختان پوشش داده می‌شود به دلیل ایجاد پوشش سفید رنگ در تنه درخت مانع جذب تشعشات خورشید در طول روز شده و از گرم شدن تنه جلوگیری کرده و مانع از خسارت دیدن تنه درخت در اثر سرما می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز