خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی:

صنعت مبلمان تبریز صاحب زمین صنعتی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۸۶

طی تفاهمنامه‌ای فیمابین اتحادیه درودگران و مبل‌فروشان تبریز با شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی، صنف مبل و چوب صاحب زمین‌های صنعتی کارگاهی و زمین‌های صنعتی می‌شود.

ایلنا: مدیرعامل شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: به منظور ساماندهی، واحدهای تولیدی صنایع چوب و مبل در شهرک صنعتی سهند «تبریز ۴» صاحب زمین صنعتی می‌شوند.
به گزارش ایلنا، محمدعلی عسگری در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: طی تفاهمنامه‌ای فیمابین اتحادیه درودگران و مبل‌فروشان تبریز با شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی، صنف مبل و چوب صاحب زمین‌های صنعتی کارگاهی و زمین‌های صنعتی می‌شود.
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: با توجه به ایجاد ساماندهی در استقرار صنایع مرتبط در شهرک‌های صنعتی، پس از صنف چرم و کفش و چاپخانه‌داران، شاهد استقبال صنوف دیگر برای بهره‌مندی از زمین‌های شهرک‌های صنعتی بوده‌ایم که در این زمینه تفاهمنامه‌ای نیز با اتحادیه درودگران و مبل فروشان به امضاء رسید.
عسگری افزود: در این تفاهمنامه مقرر شده است که تعداد ۳۰ قطعه زمین کارگاهی در متراژهای یک هزار تا سه هزارمتری برای استقرار تولیدکنندگان صنایع چوب و مبل تحویل متقاضیان معرفی شده از سوی اتحادیه درودگری و مبل فروشان شود.
وی گفت: شهرک‌های صنعتی برای حمایت هرچه بیشتر از تولیدکنندگان این صنف با اعمال ۱۰ درصد تخفیف در قیمت زمین کارگاهی، آماده ارائه زمین به قیمت ۹۸۰ هزار ریال برای هرمترمربع به متقاضیان مشمول این تفاهمنامه است.
عسگری ادامه داد: از مجموع قیمت کل هر زمین کارگاهی مقرر شد که ۲۰ درصد بصورت نقد اولیه دریافت و الباقی در اقساط ۳۰ ماهه از خریداران وصول شود.
وی یادآور شد: از امضای این تفاهمنامه، استقبال چشمگیری از سوی تولیدکنندگان صنایع چوب و مبلمان شهرستان تبریز، صورت گرفته است.
عسگری اظهار داشت: ۵۱ شهرک صنعتی مصوب در آذربایجان شرقی وجود دارد که ۳۶ شهرک ناحیه در حال بهره‌برداری و ۱۳ شهرک و ناحیه نیز در حال احداثاست.
وی خاطرنشان کرد: در شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان شرقی تاکنون ۱۲ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و اشتغال بیش از ۴۰ هزار نفر را فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری برای رشد در آینده از طریق شهرک‌های صنعتی یک برنامه استراتژیک محسوب می‌شود، اظهار داشت: نقش شهرک‌های صنعتی به عنوان یک کاتالیزور در جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی برای رشد توسعه صنایع در حال ظهور بر هیچ کس پوشیده نیست.
عسگری افزود: شهرک‌های صنعتی بهترین و ایده‌آل‌ترین راه برای کمک به سرمایه‌گذاران در تحقق اهداف برنامه‌های آن‌ها محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: شهرک‌های صنعتی به عنوان بازوی استراتژیک دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان ستون رشد و توسعه اقتصادی قلمداد می‌شوند اگر چه نقش وزارت صنعت، معدن و تجارت در ایجاد شهرک‌های صنعتی کاملا شفاف است ولی سایر سازمان‌ها و نهادهای دولتی باید ابزارهای حمایتی خود را به کار گیرند و روند ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی را تسریع بخشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز