خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه:

باید سالانه حداقل ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جدید برای تبریز خریداری شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۸۸

کلانشهر تبریز به یک هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز دارد. / حمایت استاندار آذربایجان شرقی در جذب اعتبارات لازم برای خرید اتوبوسهای جدید مورد نیاز شهر تبریز می‌تواند توان وکارائی اتوبوسرانی را در حد قابل توجهی افزایش داده و رضایت و ترغیب عمومی برای استفاده مردم از حمل و نقل عمومی را ارتقا بخشد.

ایلنا: مدیر عامل شرکت واحد اتوبوس رانی تبریز گفت: با توجه به ادامه روند آلودگی هوا در کلانشهر تبریز یکی از راهکارهای مهم و اجرائی در کاهش آلودگی هوا توسعه همه جانبه حمل و نقل عمومی بویژه ناوگان اتوبوسرانی به شمار می‌رود.
به گزارش ایلنا سیروس تقی‌زاده توجه ویژه مدیران ارشد استانی به توسعه حمل و نقل عمومی را بسیار مهم خواند و افزود: حمایت استاندار آذربایجان شرقی در جذب اعتبارات لازم برای خرید اتوبوسهای جدید مورد نیاز شهر تبریز می‌تواند توان وکارائی اتوبوسرانی را در حد قابل توجهی افزایش داده و رضایت و ترغیب عمومی برای استفاده مردم از حمل و نقل عمومی را ارتقا بخشد.
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه در ادامه خواستار اجرای طرح محدوده ترافیکی و خطوط ویژه اتوبوس مصوب شورای ترافیک استان شد و افزود: در صورت اجرای این خطوط شاهد کاهش زمان انتظار مسافر در پایانه‌ها و طول مسیر‌های اتوبوسرانی خواهیم شد و سرعت ناوگان اتوبوسرانی نیز افزایش خواهد یافت.
وی افزود: توسعه کمی و کیفی ناوگان اتوبوسرانی می‌تواند ضمن کاهش ترافیک در محدوده مرکزی و شریانهای اصلی کلانشهر تبریز در جهت کاهش تردد خودروهای تک سرنشین و کاهش آلودگی هوا نیز موثر واقع شود.
تقی‌زاده خاطرنشان کرد: در پایان سال ۹۱ و نیمه اول سال ۹۲ تعدا د ۲۱ دستگاه اتوبوس دوکابین و ۶۸ دستگاه اتوبوس تک کابین از منابع شهرداری خریداری شده است و از شهریور ماه امسال بازسازی اتوبوسهای متوقف طولانی مدت نیز شروع شده است و امیدوار هستیم در صورت تامین اعتبارات لازم و حمایت دولت بتوانیم تا پایان شهریور سال ۹۳ تمام اتوبوسهای متوقف را که ۱۲۵ دستگاه می‌باشد بازسازی نموده و وارد ناوگان اتوبوسرانی کنیم.
وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر کلانشهر تبریز به یک هزار و ۲۰۰دستگاه اتوبوس نیاز دارد و باید سالانه حداقل ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداری شود که هم اتوبوسهای فرسوده با عمربالای ۱۰ سال از رده خارج شده و هم توسعه خطوط طبق برنامه انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز