خبرگزاری کار ایران

دبیراجرایی و مجری طرحهای آموزشی خانه کارگر تبریز:

از نمایندگان مجلس انتظار داریم که در بودجه سالانه خود بار مالی ماده ۱۰ نوسازی صنایع را فراهم کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۶۱

کارگران قبل از آنکه حقوق خود را دریافت کنند حق بیمه و مالیاتشان را پرداخت می‌کنند، بنابراین چرا باید هنگام استفاده از خدمات به علت بدهکار بودن کارفرما از حق خود محروم شوند.

ایلنا: دبیراجرایی و مجری طرحهای آموزشی خانه کارگر تبریز گفت: بی‌توجهی برخی کارفرمایان درعدم پرداخت بدهیهای خود به سازمان باعثشده تا کارگران نتوانند از بخشی از حقوق خود استفاده کنند.
به گزارش خبرنگار ایلنا کریم صادقزاده با اشاره به مشکلات بدهی برخی کارفرمایان به سازمان تامین اجتماعی افزود: کارگران قبل از آنکه حقوق خود را دریافت کنند حق بیمه و مالیاتشان را پرداخت می‌کنند، بنابراین چرا باید هنگام استفاده از خدمات به علت بدهکار بودن کارفرما از حق خود محروم شوند.
وی گفت: امروز در بخش بیمه بیکاری بخاطر آنکه درگذشته توافقی بین وزیر کار وقت ومدیر عامل سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته به برخی کارگران ظلم می‌شود وآن هم این است که باید برای استفاده از بیمه بیکاری حتما در آخرین کارگاه یکسال تمام کارکرده باشند وچنانچه یازده ماه وبیست روز هم باشد نمی‌توانند ازمزایای بیمه بیکاری استفاده کنند.
صادق‌زاده با درخواست از وزیر تعاون، کارورفاه اجتماعی ومدیر عامل سازمان تامین اجتماعی برای لغو این بخشنامه به ماده ۱۰ نوسازی صنایع اشاره کرد و گفت: امروزه تعداد زیادی متقاضی بازنشستگی با استفاده از ماده ۱۰ نوسازی صنایع وجود دارد که متاسفانه هر وقت این متقاضیان خواستار اجرای دقیق این قانون را شدند با جملاتی همچون دولت بارمالی آن را تامین نکرده است و یا سازمان قادر به اجرای آن نیست و هرگاه بارمالی این طرح از سوی دولت تامین شود ما آمادگی کامل در اجرای اسرع وقت آن را داریم مواجه می‌شوند.
وی همچنین با اشاره به اینکه این موضوع از طریق دیوان عدالت اداری هم پی گیری شده ودیوان در جواب گفته بصورت عمومی نمی‌توانید پی گیری و درخواست حق قانونی خود کنید ولی کارگرانی که شرایط را داشته باشند بصورت انفرادی می‌توانند پی گیری کنند گفت: این امر هم موضوعی زمان بر است که موجبات نارضایتی کارگران واجد شرایط را فراهم می‌کند.
صادقزاده افزود: ما از نمایندگان مجلس انتظار داریم که در بودجه سالانه خود بار مالی آن را بر اساس درخواست سازمان تامین اجتماعی فراهم کند چرا که مجلس وشورای نگهبان این امر را به دولت واگذار کرده است و همگان بایستی با نمایندگان مجلس در خصوص تامین بودجه کافی در خصوص ماده ۱۰ نوسازی صنایع و براساس برنامه توسعه پنجم مذاکره و این کار را برای قشر کارگر تامین و عملی کنند.
وی ادامه داد: به نظرمن در صورت عملی نشدن این ماده دولت و سازمان مقصرنیست بلکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقصر بوده و جوابگو خواهند بود.
وی در خاتمه سخنان خود گفت: حال فصل بودجه است و این بار نوبت مجلسیان است که بودجه پیشنهادی سازمان را در کمیسیون تلفیق عملی و کارگران را خشنود و راضی و سازمان را پولدار کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز