خبرگزاری کار ایران

نایب رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی:

سرمایه بانک توسعه صادرات، با هدف توسعه صادرات محصولات کشاورزی افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۰۰

با توجه به عدم تحقق منابع لازم جهت تامین مالی صادرات غیرنفتی و در اجرای بندهای ۸ و ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور، طرح افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات ایران جهت درج در لایحه اصلاحیه بودجه سال جاری گنجانده شود.

ایلنا: نایب رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: صادرکنندگان مرتبط با بخش کشاورزی درجلسات برگزار شده با آنان، از اقدامات بانک توسعه صادرات اظهار رضایت داشتند چرا که این بانک با چند درصد نرخ پایین‌تر تسهیلات لازم را در اختیار آنان قرار داده و این امر از چشم قانونگذاران مغفول نمی‌ماند.
به گزارش ایلنا غلامرضا نوری در حاشیه نشست اعضای کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با مدیران بانک توسعه صادرات بمنظور بررسی مشکلات صادرکنندگان بویژه در بخش کشاورزی، افزود: افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات از ضروریات است و سپرده گذاری صندوق توسعه ملی نیز می‌تواند بخشی از نیازهای بانک و در نتیجه نیاز صادرکنندگان را مرتفع کند.
نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تولید کالاهای کشاورزی و بسته بندی آن نیازمند دقت درزمان بوده وباید بانک درخصوص اعطای تسهیلات این مورد را لحاظ کند، گفت: با توجه به عدم تحقق منابع لازم جهت تامین مالی صادرات غیرنفتی و در اجرای بندهای ۸ و ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور، طرح افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات ایران جهت درج در لایحه اصلاحیه بودجه سال جاری گنجانده می‌شود.
وی افزود: بر اساس این طرح، از نمایندگان درخواست می‌شود، دولت مبلغ ۵/۳ میلیارد دلار از محل منابع صندوق توسعه ملی در بانک‌های توسعه‌ای سپرده‌گذاری و در پایان سال ۱۳۹۲ این سپرده را به حساب افزایش سرمایه دولت نزد بانک‌های مذکور منظور نماید.
وکیلی، مدیر عامل بانک توسعه صادرات نیز در این نشست گفت: این بانک، درسال ۸۸،۳۷/۱۱درصد از منابع خود را به بخش کشاورزی اختصاص و در سال ۹۰ این درصد به ۳۱/۱۴ رسیده و ۱۱/۱۵ درصد از این منابع بانک در سال ۹۱ در بخش کشاورزی هزینه شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز