خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز:

حمل‌ و‌ نقل عمومی، شاه‌کلید حل بحران آلودگی هوا به شمار می‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۰۸

دوران راهکارهای مقطعی برای کاهش آلودگی هوا به سرآمده و باید از راهکارهای موقت و مسکن‌گونه برای کاهش آلودگی هوا پرهیز کرد؛ چرا که وقتی یک نوع آلودگی وارد جو شود قطعا قابل کنترل نبوده و تنها استفاده از روش‌های کنترل از منبع آلاینده تاثیرگذار خواهد بود‌..

ایلنا: شهردار تبریز آمادگی این مجموعه را برای هرگونه همکاری برای رفع مشکل آلودگی هوا‌ی این کلانشهر اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا صادق نجفی گفت: توسعه حمل‌و‌نقل عمومی با تکیه و محوریت حمل‌و‌نقل ریلی که هم پایایی دارد و هم پویایی‌، راهکار اصلی حل آلودگی هواست که مصمم به آن هستیم و از سیاست‌های اصولی ماست.
وی از آلودگی هوا و بافت‌های فرسوده به عنوان دو چالش بزرگ و اصلی شهر یاد کرد و افزود: امروز ما مصمم هستیم که بر این دو چالش اصلی شهر فائق آییم و این چالش‌ها را تحت کنترل قرار دهیم که بر اساس تجربه دنیا، بررسی‌های علمی و خرد جمعی راهکار حل معضل آلودگی هوا در توسعه حمل و نقل عمومی است که این مهم از سیاست‌های قطعی مدیریت شهری است و طرح جامع نیز مورد توجه قرار گرفته است.
شهردار تبریز تاکید کرد: حمل و نقل عمومی از مهم‌ترین موضوعات عدالت و حفظ کرامت انسانی است و بر این اساس باید تلاش کنیم در این مدار شتاب و سرعت خود را بیشتر کنیم.
وی افزود: دوران راهکارهای مقطعی برای کاهش آلودگی هوا به سرآمده و باید از راهکارهای موقت و مسکن‌گونه برای کاهش آلودگی هوا پرهیز کرد؛ چرا که وقتی یک نوع آلودگی وارد جو شود قطعا قابل کنترل نبوده و تنها استفاده از روش‌های کنترل از منبع آلاینده تاثیرگذار خواهد بود.
نجفی با اشاره به ضرورت گسترش شبکه حمل و نقل عمومی در تبریزگفت: به‌سبب ناکافی بودن حمل‌ونقل عمومی مردم از خودروهای شخصی استفاده می‌کنند و آلاینده‌های حاصل از این خودرو‌ها سبب تشدید آلودگی هوا می‌شود و در این میان بهترین راهکار مبارزه با آلودگی هوا گسترش حمل و نقل عمومی است.
وی با تاکید بر اینکه زمینه‌های بروز آلودگی هوا باید شناسایی شده و برطرف گردد، اظهار کرد: خودروهای تک‌سرنشین از علل آلودگی هوا می‌باشند و فرهنگ‌سازی در این زمینه نقش بسیار مهمی دارد و باید حفاظت از محیط‌زیست به‌عنوان سرمایه‌ای برای نسل‌های بعدی، به نسل امروز آموزش داده شود.
شهردار تبریز با بیان این‌که شایسته است ‌هزینه‌ای که فردا برای جبران خسارات ناشی از آلودگی هوا پرداخت خواهد شد را امروز جهت گسترش حمل و نقل عمومی هزینه کنیم، تصریح کرد: در تبریز آلودگی هوا به یک موضوع بزرگ تبدیل شده و به منظور کاهش این آلودگی حوزه حمل و نقل عمومی باید مورد حمایت قرار گیرد.
وی در خاتمه حذف سفرهای غیرضرور درون شهری‌، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی‌، توسعه فضای سبز، ‌ ارتقای کیفیت سوخت و کارهای فرهنگی را از جمله عوامل موثر در کاهش آلودگی هوا دانست و گفت: توسعه‌ ناوگان حمل و نقل عمومی‌، خرید اتوبوس‌های مدرن‌، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و توسعه مترو در این راستا ضروری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز