خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز:

احزاب نباید رقیب دولت محسوب شوند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۱۳

در دولت‌های نهم و دهم موانع متعددی در رابطه با بحثاحزاب و تشکل‌ها به وجود آمد. / همانگونه که دیدیم دولت بر خلاف بندهای قانون اساسی که موظف است بسترهایی را برای رشد آگاهی مردم فراهم آورد تا در زمینه‌های مختلف بتوانند بر سرنوشت خود حاکم شوند عمل کرد چرا که قطعا یکی از زمینه‌ها احزاب بود که در این خصوص نه تنها حمایتی نکرد بلکه با حاکم کردن فضای سیاسی و امنیتی به نوعی مانع فعالیت‌های موجود هم شد.

ایلنا: دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز گفت: کشور از فضای امنیتی و بسته خارج شده است.
به گزارش ایلنا کریم صادق‌زاده که در میان جمعی از اعضای فعال حزب اسلامی کار در استان آذربایجان شرقی سخن می‌گفت با بیان اینکه احزاب، گروه‌ها و تشکل‌ها پل ارتباطی میان مردم و حاکمیت هستند افزود: از یاد نبریم که رویکرد حضرت امام خمینی(ره) به احزاب و تشکل‌های مرتبط با ولایت کاملا مثبت بوده است و به یاد داشته باشیم که احزاب به دنبال آن هستند تا نگاه‌های مردم را قانونمند کنند.
وی که از موسسان حزب اسلامی کار در آذربایجان شرقی است ضرورت وجود احزاب و تشکل‌ها و حضور فعال آنان در تصمیم‌سازی‌های جامعه را یکی از خواست‌های حضرت امام(ره) خواند و گفت: دولت تدبیر و امید باید به این امر توجه کند چرا که در نظام اسلامی ما احزاب و تشکل‌های قانونی یکی از موثر‌ترین راهکارهای مدنی برای مشارکت مردم در امور کشور به شمار آمده و از پایه‌های مهم دموکراسی محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه حزب اسلامی کار اهداف خود را مترقی‌تر از یک تشکل صنفی و سیاسی ارزیابی کرده و به اصطلاح دست خود را برای عضوگیری باز گذاشته است گفت: این موضوع یک نکته قوت برای این حزب بوده به طوری که همه اقشار مردم می‌توانند در آن عضویت و فعالیت داشته باشند.
دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز با اشاره به اینکه در دولت‌های نهم و دهم موانع متعددی در رابطه با بحثاحزاب و تشکل‌ها به وجود آمد خاطرنشان کرد: همانگونه که دیدیم دولت بر خلاف بندهای قانون اساسی که موظف است بسترهایی را برای رشد آگاهی مردم فراهم آورد تا در زمینه‌های مختلف بتوانند بر سرنوشت خود حاکم شوند عمل کرد چرا که قطعا یکی از زمینه‌ها احزاب بود که در این خصوص نه تنها حمایتی نکرد بلکه با حاکم کردن فضای سیاسی و امنیتی به نوعی مانع فعالیت‌های موجود هم شد.
صادق‌زاده خاطرنشان کرد: متاسفانه دولت قبلی اعتقادی به احزاب نداشت و آن‌ها را رقیب خود می‌دانست اما در دولت تدبیر و امید شاهد هستیم که رییس دولت اعلام کرده توجه ویژه‌ای را به فصل سوم قانون اساسی خواهد داشت و احزاب و تشکل‌ها را بیش از پیش فعال نماید.
وی تأکید کرد: اگر در جامعه ایران به نهادهای مدنی بهاء داده شود و در جایگاه خودشان قرار گیرند دیگر کسی جرأت نخواهد داشت که روند کار را از پل کار‌شناسی خارج کند و کشور با برنامه مدون به پیش خواهد رفت.
کریم صادق‌زاده با دعوت از گروه‌های پیرو حضرت امام(ره) برای اتحاد و یکپارچگی گفت: بعد از انتخابات حماسه ۲۴ خرداد شاهد آن هستیم آرامش، اعتماد و امید در میان مردم ایجاد شده و امید است بتوانیم در بسیاری از عرصه‌ها تأثیرگذار باشیم.
وی خاطرنشان کرد: اگر همتی شود در آینده نه چندان دور شاهد باز شدن فضای سیاسی کشور به ویژه خطه آذربایجان شرقی بوده و نهادهای مدنی ترسی از انگ خوردن نداشته و آزادی بیان و پس از بیان رعایت شود و به قانون بیش از پیش احترام گذاشته شود.
صادق‌زاده با تأکید بر اینکه فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی نباید رنگ وبوی دولتی به خود بگیرد گفت: امیدوارم با فعالیت احزاب معتقد به قانون اساسی و ولایت فقیه راه برای توسعه همه جانبه کشور فراهم شود که قطعا در این عرصه حزب اسلامی کار با کارنامه درخشان و پشتوانه‌ای از نیروهای خدوم و صدیق خواهد توانست نقش موثری را ایفا کند.
لازم به ذکر است جمعی از اعضای فعال حزب اسلامی کار در استان آذربایجان شرقی به منظور توسعه زمینه‌های فعالیت این حزب در استان گردهم آمدند.
در این گردهمایی ضمن سخنرانی رضا عظیم آذری دبیر اجرایی حزب اسلامی کار در آذربایجان شرقی و ارایه نکته نظرات چند تن از اعضای حزب در استان فعالیت‌های جدید آن مورد بررسی قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز