خبرگزاری کار ایران

رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی:

توانمندی‌های کمپرسورسازی تبریز فرصتی بزرگ برای قطع وابستگی کشور در صنعت CNG است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۳۱

وزارتخانه‌های مرتبط از جمله نفت و شرکت‌های زیرمجموعه استفاده از پتانسیل‌های کمپرسورسازی تبریز را در اولویت قرار دهند.

ایلنا: رییس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی تأکید کرد: توانمندی‌های کارخانه کمپرسورسازی تبریز فرصتی بزرگ برای قطع وابستگی کشور در صنعت CNG به شمار می‌رود.
به گزارش خبرنگار ایلنا محمداسماعیل سعیدی در بازدید از این واحد صنعتی گفت: پتانسیل‌هایی که در این کارخانه به لحاظ کمی و کیفی وجود دارد می‌تواند افق‌های روشنی را پیش روی این صنعت برای کشور قرار دهد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تداوم تحریم‌های غرب علیه کشورمان اظهار داشت: این فشارهای اقتصادی بر کشورمان در صورت مدیریت می‌تواند گامی برای توسعه صنعت داخلی باشد.
وی با ابراز تأسف از وابستگی صنعت به خارج کشور گفت: متاسفانه ما با وجود داشته‌های ارزشمند خود به واردات عادت کرده‌ایم در حالی که در برخی صنایع توانایی قطع وابستگی داریم.
عضو کمیسیون اجتماعی ضرورت حمایت از صنعت داخلی را متذکر شد و گفت: تمامی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط به ویژه وزارت نفت باید از ظرفیت‌های موجود در کارخانه کمپرسورسازی تبریز به عنوان بزرگ‌ترین تولیدی کننده دستگاه‌های CNG کشور با توجه به نیاز اساسی کشور و با وجود تحریم‌هایی که کشور را در برگرفته است، بهره بگیرند.
وی در این زمینه همچنین همکاری دستگاه‌های مرتبط با این صنعت از وزارت نفت و شهرداری‌ها به ویژه شهرداری تبریز را در بهره برداری و نگهداری ایستگاه‌های CNG را یادآور شد و گفت: لازم است با برپایی جلسات هماهنگی‌های لازم در این خصوص به عمل آید ومن شخصا پیگیر موضوع خواهم بود تا همکاری‌های جدیدی آغاز شود.
سعیدی خواستار توجه وزرات نفت و شرکت‌های زیرمجموعه آن در جهت استفاده از توانمندی‌های کارخانه کمپرسورسازی تبریز شد و گفت: با توجه به امکاناتی که در کارخانه کمپرسورسازی تبریز وجود دارد بهره‌مندی از توانمندی‌های آن در کشور ضمن پایداری تولید وتوسعه آن می‌تواند اشتغالزایی جدیدی را فراهم آورد.
رییس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر پیگیری بسترهای مناسب همکاری کمپرسورسازی تبریز با وزارت نفت و شرکت‌های زیر مجموعه آن را گفت: در شرایط فعلی کشور ضرورت حمایت از صنمعت داخلی را باید به طور جدی مورد توجه قرار دهیم.
سعیدی در ادامه همچنین بر لزوم حمایت دستگاه‌های دولتی و نهادهای مرتبط با صنعت را یادآور شد و گفت: نهادهای دولتی و مرتبط باید با اعمال روش‌های مختلف نظیر تقسیط بدهی‌های واحد‌های تولیدی، تسریع در ارایه تسهیلات و کاهش برورکراسی‌های اداری حمایت‌های لازم را به عمل آورند.
رییس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در ادامه پس از استماع سخنان سعید نقی لو مدیرعامل و محمدرضا نهامی قائم مقام کارخانه کمپرسورسازی تبریز از واحدهای ماشینکاری، ورقکاری و مونتاژ انواع کمپرسور هوا وساخت تجهیزات CNG این واحد صنعتی بازدید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز