خبرگزاری کار ایران

جزییات داوری دومین جشنواره منطقه‌ای موسیقی فجر مقامی آذربایجانی اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۲۳

در نشست تخصصی هیات داوران دومین جشنواره منطقه‌ای موسیقی فجر مقامی(موغام) آذربایجانی که با حضور داوران این جشنواره و دبیران علمی و اجرایی آن برگزار شد، جزییات داوری در بخش آواز در ۱۷ مورد و در بخش تکنوازی در ۱۰ مورد اعلام شد.

ایلنا: در نشست تخصصی هیات داوران دومین جشنواره منطقه‌ای موسیقی فجر مقامی(موغام) آذربایجانی جزییات امتیاز دهی داوران در دو بخش آواز و تکنوازی سازهای تخصصی اعلام شد.
به گزارش ایلنا در این نشست که با حضور داوران این جشنواره و دبیران علمی و اجرایی آن برگزار شد، جزییات داوری در بخش آواز در ۱۷ مورد و در بخش تکنوازی در ۱۰ مورد اعلام شد.
بر این اساس عموم شرکت کنندگان در این جشنواره باید با در نظر گرفتن موارد زیر نسبت به توافق شرکت خود در این جشنواره اقدام نمایند.
هیات داوران این موارد را بدین شرح اعلام کرده است:
بخش تکنوازی:
ریتم، کوک، صحت وتکمیل اجرای جمله‌ها وفرود‌ها، نوآوری، نوانس، انتخاب لباس(وضعیت ظاهری)، فرهنگ صحنه، مهارت در ایفا، قدرت انتقال احساس و عدم دتونه(خارج از نت)
بخش آواز:
ریتم، صحت و تکمیل جمله‌ها و فرود‌ها، نوآوری، نوانس، انتخاب لباس(وضعیت ظاهری)، فرهنگ صحنه، مهارت در ایفا، مهارت در ایفای قاوال، دیاپازون(وسعت صدا)، تکنیک‌های آوایی، حجم صدا، تمبر(رنگ صدا)، تناسب شعر با آهنگ، دیکسیون(تلفظ)، ادای صحیح اشعار، قدرت انتقال احساس و عدم دتونه(خارج از نت)
هیات داوران اعلام نموده است که در صورت استمرار اجرای خارج از نت، شرکت کننده ار دور مسابقات و رقابت‌ها حذف خواهد شد.
لازم به ذکر است که داوری در بخش تکنوازی براساس کلیات اجرای اثر(موغام) انجام خواهد شد و ویژگی‌های خاص آلات موسیقی مد نظر داوری نیست.
این جشنواره از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز