خبرگزاری کار ایران

۳ شهروند تبریزی، قربانیان جدید قاتل خاموش / نشت گاز از لوله آبگرمکن و بخاری، علت مسمومیت

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۹۷

مصدومان این حادثه مادربزرگی ۷۴ ساله، مادری ۳۱ ساله و یک دختر ۱۱ ساله بودند که به دلیل استنشاق گاز منواکسید کربن خارج شده از لوله آبگرمکن و بخاری منزل در نتیجه گرفتگی مسیر لوله دچار گازگرفتگی شدند.

ایلنا: مسول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادثو فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه سه نفر از شهروندان تبریزی بدلیل استنشاق گاز منواکسید کربن جان خود را از دست داده‌اند.
به گزارش خبرنگار ایلنا حبیب حسینقلی‌زاده افزود: مصدومان این حادثه مادربزرگی ۷۴ ساله، مادری ۳۱ ساله و یک دختر ۱۱ ساله بودند که ساعت ۱۹ شامگاه جمعه به دلیل استنشاق گاز منواکسید کربن خارج شده از لوله آبگرمکن و بخاری منزل در نتیجه گرفتگی مسیر لوله دچار گازگرفتگی شدند.
وی تصریح کرد: با اعزام بموقع نیروهای امدادی و پزشکی به محل وقوع سانحه که در خیابان شهید اسمعی منطقه سرباز شهید تبریز واقع بود و نیز انجام عملیات احیای مصدومان، دو تن از اعضای این خانواده به بیمارستان کودکان انتقال یافتند ولی متاسفانه با وجود اقدامات صورت گرفته، هر سه مصدوم بدلیل مسمومیت شدید جان خود را از دست دادند.
مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادثو فوریت‌های پزشکی استان درمورد راهکارهای پیشگیری از وقوع چنین حوادثی نیز خاطرنشان کرد: استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد کرد، اطمینان از مکش کامل و مناسب لوله‌های بخاری‌ یافت و بازبینی مستمر صحت کار وسایل گرمایشی و باز بودن مسیر دودکش از اقداماتی است که باید برای جلوگیری از وقوع گازگرفتگی مورد توجه شهروندان قرار گیرد.
حسینقلی‌زاده با اشاره به نحوه مواجهه با افرادی که دچار گازگرفتگی شده‌اند، گفت: به محض مشاهده فرد دچار گاز گرفتگی، باید پنجره‌ها را باز و در صورت امکان، فرد مسموم را به پنجره نزدیک کرد تا هوای تازه به سرعت وارد محیط شود و نیز افراد باید با استفاده از دستمال مرطوبی جلوی دهان و بینی‌ ضمن جلوگیری از گازگرفتگی خود، منبع نشت گاز را شناسایی و قطع کنند و به سرعت با اورژانس۱۱۵ تماس بگیرند.
وی سردرد، سرگیجه، استفراغ و کاهش سطح هوشیاری نخستین علائم گازگرفتگی و مسمومیت با گاز منوکسید کربن عنوان و اضافه کرد: تا رسیدن اورژانس نباید هیچ ماده خوراکی یا نوشیدنی به فرد مسموم داده شود چون به علت حالت تهوع، احتمال خفگی وی بیشتر می‌شود و نیز باید به زنان باردار، کودکان و سالمندان زود‌تر از دیگر آسیب‌دیده‌ها کمک کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز