خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

توسعه بخش کشاورزی، حمایتی مدبرانه از اقتصاد مقاومتی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۰۰۶

اقتصاد مقاومتی تعریف عملی اقتصادی خودکفا، مولد، مستقل و شکوفا است که با قابلیت تحمل بالاو توان لازم جهت محافظت و پاسخگویی به نیازهای جامعه توان مدیریت کلان را افزایش داده وتوسعه هدفمند بخش کشاورزی یکی از مهم‌ترین راهکارهای موجود در تحقق این امر مهم در سطح جامعه محسوب می‌شود.

ایلنا: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کاهش وابستگی‌ها و تاکید روی مزیت‌های تولید داخلی و تلاش برای خوداتکایی از مهم‌ترین مولفه‌های اقتصاد مقاومتی بوده ودر این راستا، توسعه بیش از پیش بخش کشاورزی با حمایت و تعامل تمامی نهادهای دست اندرکار، حمایتی مدبرانه از تحقق اقتصاد مقاومتی به شمار می‌آید.
به گزارش خبرنگار ایلنا مسعود محمدیان افزود: اقتصاد مقاومتی تعریف عملی اقتصادی خودکفا، مولد، مستقل و شکوفا است که با قابلیت تحمل بالاو توان لازم جهت محافظت و پاسخگویی به نیازهای جامعه توان مدیریت کلان را افزایش داده وتوسعه هدفمند بخش کشاورزی یکی از مهم‌ترین راهکارهای موجود در تحقق این امر مهم در سطح جامعه محسوب می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه توجه به تولید داخلی، استفاده از نیروی کار وسرمایه‌ داخلی، اتکا بر اقتصاد تولید‌ محور، توجه خاص به تولید محصولات زیر‌بنایی از مهم‌ترین مولفه‌های اقتصاد مقاومتی می‌باشد افزود: در این راستا، اصلاح الگوی مصرف وحرکت به سوی مصرف بهینه درکنار اصلاح الگوی کشت وحمایت از تشکل‌های تولیدی می‌تواند درمیان مدت تعامل بخش مدیریتی تولید و جامعه را بهبود بخشیده و نتایج آن راه را برای توسعه بیش از پیش اقتصادکشاورزی هموار نماید.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تاکید کرد: سازمان اقتصاد مبتنی بر تولید وحمایت از تولیدکنندگان را بعنوان یک راهبردی دراز‌ مدت جهت نیل به توسعه مد نظر وسرلوحه مدیریت اجرایی قرار داده و مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی نیز تلاش دارد این مهم را دربین بهره برداران تمامی زیر بخش‌های کشاورزی، به فرهنگی پایدار جهت نیل به اهداف کلان توسعه اقتصاد کشاورزی مبدل سازد.
محمدیان افزود: سازمان جهادکشاورزی درکنار تمامی فعالان بخش کشاورزی، بهره برداران، سازمان‌ها و نهادهای مسئول در امر توسعه موظفند در تحقق اهداف ملی وسیاستهای دولت، تمامی سعی و تلاش خود را برای دسترسی بهتر به امر خودکفایی و توسعه پایدار به بهترین نحو ممکن انجام تا زمینه رشد وشکوفایی اقتصاد کشاورزی ترسیم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز