خبرگزاری کار ایران

مدیر جهادکشاورزی کلیبر:

شیوه عمده دامپروری منطقه کلیبر سنتی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۱۳

با توسعه دامپروری، می‌توان به تحرک اقتصاد کشاورزی کلیبر کمک کرد.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان کلیبر گفت: شیوه دامپروری منطقه درحال حاضر سنتی بوده و پرورش دام در اماکن سنتی در داخل روستا‌ها انجام می‌پذیرد و این مدیریت تلاش خود را برای توسعه این صنعت مولد در راستای ارتقا سطح درآمد بهره برداران و تولید کنندگان منطقه سرعت بخشیده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد تقی جعفری با اشاره به اینکه درشهرستان کلیبر تعداد۳۰ واحد دامداری دارای پروانه وجود داشته و از این تعداد، ۲۴ واحد معادل ۸۰ درصد فعال ونیمه فعال هستند، افزود: از بین این تعداد دامداری ۱۶ واحد معادل ۶۷ درصد فعال و ۸ واحد معادل ۳۳ درصد نیمه فعال هستند.
وی با بیان اینکه عمده دامداری‌های شهرستان کلیبر به شکل سنتی اداره می‌شوند گفت: توسعه دامداری‌ها و گذر از دامپروری سنتی به صنعتی و نیمه صنعتی در این شهرستان بسیار مهم و از زیر ساخت‌های توسعه کشاورزی و دامپروری محسوب می‌شود.
جعفری تاکید کرد: در حال حاضر، چندین طرح دامداری صنعتی و کوچک در شهرستان کلیبر در حال احداثکه یک طرح مربوط به پرواربندی گوساله یکصد راسی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در دهستان می‌شه پاره، در روستای شجاع آباد است.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان کلیبر همچنین افزود: این دامداری در زمینی به مساحت ۴ هزار متر مربع و با سالنی به عرض ۸ و طول ۵۰ متر در حال احداثو در کنارآن، انبار کنسانتره و علوفه نیز در جوار سالن پرورشی در حال ساخت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز