خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر تبریز:

لایحه تعرفه عوارض محلی شهرداری تبریز در ۳ جلسه فوق‌العاده بررسی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۳۷

براساس قانون، لایحه تعرفه عوارض محلی باید قبل از لایحه بودجه شهرداری بررسی، تعیین تکلیف و حداکثر تا ۱۵ بهمن با تصویب در صحن علنی شورا، برای اعلام نظر و ابلاغ نهایی به فرمانداری تبریز ارسال شود به همین علت به دلیل فاصله زمانی کم و به منظور تسریع در تصویب لایحه، تشکیل جلسات فوق‌العاده در شورا ضروری به نظر می‌رسد.

ایلنا: سخنگوی شورای اسلامی تبریز گفت: براساس جلسه امروز شورای شهر مقرر شد تا در سه جلسه فوق‌العاده روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و شنبه لایحه تعرفه عوارض محلی و هزینه خدمات سال آینده شهرداری تبریز بررسی و تصویب شود.
به گزارش ایلنا سعید حاجی‌زاده لایحه تعرفه عوارض محلی مهم‌ترین و اصلیترین منبع درآمدی و تأمین و تحقق بودجه سالانه شهرداری عنوان کرد و گفت: براساس قانون، لایحه تعرفه عوارض محلی باید قبل از لایحه بودجه شهرداری بررسی، تعیین تکلیف و حداکثر تا ۱۵ بهمن با تصویب در صحن علنی شورا، برای اعلام نظر و ابلاغ نهایی به فرمانداری تبریز ارسال شود به همین علت به دلیل فاصله زمانی کم و به منظور تسریع در تصویب لایحه، تشکیل جلسات فوق‌العاده در شورا ضروری به نظر می‌رسد.
وی در رابطه با تغییرات احتمالی در لایحه تعرفه عوارض محلی سال آینده گفت: برای حمایت و تشویق شهروندان به ساخت و ساز قانونی، این لایحه نسبت به تعرفه عوارض سال‌جاری تفاوت آن چنانی نداشته و موادی همچون صدور رایگان پروانه ساختمانی(با تراکم مجاز) در محدوده بافت‌های فرسوده و مناطق حاشیه‌نشین به قوت خود باقی مانده است.
حاجی‌زاده در عین حال از پیشنهاد شهرداری تبریز برای تداوم اعمال افزایش ۱۵ درصدی محاسبه ارزش معاملاتی املاک در لایحه تعرفه عوارض محلی سال ۹۳ خبر داد و افزود: در صورت تصویب و ابلاغ تعرفه جدید از سوی اداره کل امور مالیاتی، افزایش ۱۵ درصدی پیشنهادی شهرداری حذف می‌شود و تعرفه ابلاغی این اداره کل ملاک عمل خواهد بود.
وی یادآور شد: از سال ۸۴ تاکنون در خصوص ارزش معاملاتی املاک، تعرفه جدیدی در کمیسیون ماده ۶۴ قانون مالیات‌های مستقیم تصویب و ابلاغ نشده اما بر اساس اعلام مدیر کل امور مالیاتی، دفترچه ارزش معاملاتی املاک برای سال ۹۳ تغییر خواهد یافت و به زودی ابلاغ می‌شود.
لایحه تعرفه عوارض محلی و هزینه خدمات سال آینده شهرداری تبریز پس از تصویب در شورای شهر و تایید مراجع قانونی، علاوه بر چاپ در نشریات محلی، بصورت کتابچه تهیه شود و برای اطلاع و آگاهی عموم مردم در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز