خبرگزاری کار ایران

کاشت نهال در سطح ۲۰ هکتار از اراضی جنگلی روستای کرینگان ورزقان

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۴۶

این روستا دارای ۲۵ خانوار با تعداد ۱۳۰نفر جمعیت در نقطه دور افتاده ازمرکز شهرستان و درفاصله۶۰ کیلومتری دردل جنگل‌های بکر و و دست نخورده ارسباران قرار دارد.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان ورزقان گفت: کاشت نهال درسطح ۲۰ هکتار از اراضی جنگلی روستای کرینگان این شهرستان در راستای احیا و غنی سازی این اراضی با استفاده از گونه‌های جنگلی ذغال اخته، سیب وگلابی وحشی، ون و بلوط طی سال جاری صورت گرفت.
به گزارش خبرنگار ایلنا علی علیمحمدی در گفتگو با خبرنگاران افزود: این روستا دارای ۲۵ خانوار با تعداد ۱۳۰نفر جمعیت در نقطه دور افتاده ازمرکز شهرستان و درفاصله۶۰ کیلومتری دردل جنگل‌های بکر و و دست نخورده ارسباران قرار داشته و این مدیریت تلاش دارد با توسعه باغات آنکه از دو چشمه موجود سیراب می‌شود، زمینه‌های لازم برای توسعه روستا وافزایش استعداد تولید محصولات کشاورزی را فراهم نماید.
وی با اشاره به اینکه زمینه فعالیت تولیدی عمده‌ مردم کرینکان، کشاورزی، گله‌داری و تهیه زغال ازدرختان جنگلی است، افزود: این مدیریت تلاش دارد با ایجاد زمینه‌های اشتغال مولد درمنطقه به خصوص افزایش سطح فعالیت‌های زراعی، باغی و دامی در کنار توزیع سوخت مورد نیاز مردم روستاهای حاشیه جنگل علاوه بر افزایش توان اقتصادی مردم از تخریب مناطق جنگلی نیز جلوگیری نماید.
مدیرجهادکشاورزی ورزقان ادامه داد: عملیات اصلاح وجایگزینی درسطح۲۰۰هکتار ازجنگلهای ارسباران در شهرستان‌های کلیبر، جلفا و ورزقان دردستور کارمنابع طبیعی استان قرارداشته که۵۰ هکتار آن درمحدوده این شهرستان بوده است.
گفتنی است کرینگان از روستاهای دیزمار شرقی، از توابع شهرستان اهر است که در۶۰ کیلومتری بخش ورزقان واقع شده است. آب و هوای آن کوهستانی و معتدل که در تابستان گرم و معتدل و در زمستان سرد و یخبندان می‌شود. کار عمده مردم روستا دامداری وکشاورزی می‌باشد. محصول آن غله وهیزم وزغال وچوب درختان جنگلی ومقداری محصولات سردرختی است. تکلم به لهجه خاصی از گویش تاتی در بین مردم این روستا و روستاهای همجوار متداول است. کمی امکانات تولید در این روستا، مهاجرت نیروی کار آن را سبب و مدیریت جهادکشاورزی تلاش دارد با افزایش امکانات تولیدی در سطح منطقه بتواند آبادی مناطق روستای در قالب توسعه پایدار را فراهم آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز