خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

آموزش و پرورش بستر مهمی برای تبیین اهداف انقلاب اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۷۷

باید به تبیین دستاوردهای فرهنگی انقلاب توجه داشته باشیم چرا که انقلاب ما بر مبنای فرهنگ بنا شده است.

ایلنا: مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: حوزه آموزش و پرورش بستر مهمی برای تبیین اهداف انقلاب اسلامی است.
به گزارش ایلنا جعفرپاشایی در جلسه کمیته فرهنگیان و دانش آموزی ستاد دهه فجر آذربایجان شرقی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلابی فرهنگی است، گفت: باید به تبیین دستاوردهای فرهنگی انقلاب توجه داشته باشیم چرا که انقلاب ما بر مبنای فرهنگ بنا شده است.
وی با بیان اینکه این سخن را بار‌ها از زبان امام راحل و مقام معظم رهبری شنیده‌ایم گفت: این مسئله بیانگر این است که بستر و زمینه مناسب برای تبیین انقلاب اسلامی باید در حوزه‌های فرهنگی فراهم شود.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تصریح کرد: قطعا بیشترین جایگاه در تبیین انقلاب و بیمه کردن انقلاب اسلامی جز مدرسه به عنوان جایگاه علم و ایمان نمی‌تواند باشد.
وی با بیان اینکه برنامه‌های اجرایی در طول دهه فجر باید سه ویژگی آینده نگری، آینده گزینی و آینده سازی را داشته باشند، افزود: انقلاب اسلامی در مسیر حرکت برای رسیدن به افق روشن بستری به نام تعلیم وتربیت و مخاطبی به نام دانش آموز و فرماندهی به نام معلم را در اختیار دارد.
پاشایی با اشاره به فرمایشات امام راحل که بار‌ها فرمودند که اگرفقط آموزش و پرورش در اختیار من باشد کافی است گفت: این سخن امام راحل نشان از آینده نگری ایشان بود و ما نیز در برنامه‌های اجرا شده باید آینده نگری را مد نظر داشته باشیم چون وقتی فردا روزی که ما نیستیم این انقلاب را کسانی به اوج قله‌های معرفت و ایمان خواهند رساند که امروز تربیت می‌شوند.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه انتخاب بهترین راه از میان راه‌های مختلف برای رسیدن به هدف‌‌ همان آینده گزینی است، تصریح کرد: بهترین راه برای بیمه کردن نظام اسلامی پرداختن به مسئله تعلیم و تربیت است.
پاشایی گفت: قطعا پرداختن به آموزش و پرورش انتخاب بهترین مسیر است و اگر این اتفاق بیفتد آن موقع می‌توان گفت که آینده سازی کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی حاصل الله اکبر‌های نسل ماست گفت: برای نگه داری این مسیر و حرکت رو به جلو باید برنامه داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های اجرایی در دهه مبارک فجر نباید فقط از لحاظ آماری بالا باشند گفت: برنامه‌ها باید به گونه‌ای باشند که دانش آموز احساس کند انقلاب متعلق به اوست.
وی در ادامه در خصوص اجرای برنامه‌های شاد، متنوع و غیر تکراری در دهه فجر تاکید کرد و گفت: در این دهه بزرگداشت ویادواره ۳۶هزار دانش آموز و معلم شهید مدنظر باشد چرا که هر کشوری که از اسطوره‌های خود غافل شود به ناچار اسطوره‌های دیگر کشور‌ها را خواهد پذیرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز