خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی:

امسال افزایش دستمزد کارگران بر اساس نرخ تورم صورت بگیرد / وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جدی وارد عمل شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۵۲

تورم نقطه به نقطه ۴۲ درصد اعلام شده و این برای تورم سالانه نیز در حدود ۳۶ تا ۳۷ درصد می‌تواند باشد.

ایلنا: رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست تا امسال افزایش دستمزد کارگران بر اساس نرخ تورم صورت بگیرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا رضا رحمانی که در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی سخن می‌گفت افزود: تورم نقطه به نقطه ۴۲ درصد اعلام شده و این برای تورم سالانه نیز در حدود ۳۶ تا ۳۷ درصد می‌تواند باشد.
وی گفت: هرچند در زمینه اشتغال مشکل داریم و کارفرمایان با مسایل جدی روبرو هستند ولی باید قبول کنیم با این هزینه‌های سنگین نرخ دستمزد کنونی تأمین کننده نیازهای ضروری نیست.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در عین حال تأکید کرد: نرخ دستمزد در هزینه‌های تولید کمتر از ۱۰ درصد نقش دارد ومشکلات تولید ما مربوط به بحث‌های دیگری است.
وی با بیان اینکه در مورد کارمندان دولت بر اساس لایحه‌ای ارایه شده افزایش حقوق ۱۸ درصد در نظرگرفته شده است گفت: در مورد کارمندان کار زیادی نمی‌توانیم بکنیم چرا که بر اساس اصل ۷۵ باید منابع مالی آن را تعریف کنیم و مشکلاتی از این دست دارد.
رحمانی افزود: اما از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌خواهیم در مورد افزایش حقوق کارگران با توجه به فرصتی که وجود دارد اقدامی جدی به عمل آورد.
همین گزارش حاکی است صبح امروز طی مراسمی میر احد حسینی به عنوان مدیر کل جدید تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی جایگزین یونس فاتح شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز