خبرگزاری کار ایران

مدیر جهادکشاورزی ورزقان:

توسعه باغات با هدف بهره وری، در دستورکار جهادکشاورزی ورزقان قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۰۵

با حمایت‌های مستقیم سازمان متبوع در سال جاری، در راستای تحقق افزایش کمی وکیفی تولید و بهره وری بیشتر در بخش باغی، اصلاح باغات در سطح ۷۰ هکتار و با هزینه کرد۲۰ میلیارد ریال اعتبار به اتمام رسیده و استفاده بهینه از منابع تولید، توسعه سطوح باغی با استفاده از آبیاری تحت فشار در صورت تامین اعتبارات لازم در سال آتی اجرا خواهد شد.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان ورزقان گفت: سطح زیرکشت باغات این شهرستان دو هزارو۳۷۰ هکتار باغ شامل سیب، گیلاس، گردو، زرد آلو و آلبالو بوده که در مقایسه با سایر شهرستان‌ها در رده پایینی قرار داشته و توسعه این سطوح، در دستور کار این مدیریت قرار دارد.
به گزارش خبرنگار ایلنا علی علیمحمدی در گفتگو باخبرنگاران کوهستانی و سردسیر بودن منطقه، کمبود جاده‌های ارتباطی بین مزارع وباغات وهمچنین عدم وجود صنایع بسته بندی محصولات کشاورزی را ازعمده دلایل پایین بودن سطح کمی محصولات باغی شهرستان ورزقان ذکر کردو گفت: با حمایت‌های مستقیم سازمان متبوع در سال جاری، در راستای تحقق افزایش کمی وکیفی تولید و بهره وری بیشتر در بخش باغی، اصلاح باغات در سطح ۷۰ هکتار و با هزینه کرد۲۰ میلیارد ریال اعتبار به اتمام رسیده و استفاده بهینه از منابع تولید، توسعه سطوح باغی با استفاده از آبیاری تحت فشار در صورت تامین اعتبارات لازم در سال آتی اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه برای اولین بار ۸۰ هکتار باغات متراکم از نوع مالینگ پایه کوتاه سیب در بخش خاروانای این شهرستان ایجاد شده است افزود: با وجود عدم پرداخت به موقع خسارات وارده به باغات بیمه شده این شهرستان ازسوی صندوق بیمه کشاورزی وبی رغبتی بهره برداران، باتلاش‌های مداوم کار‌شناسان این مدیریت در پی تاکید سازمان متبوع جهت توسعه سطوح تحت پوشش بیمه محصولات باغی، ۱۱۷هکتار از باغات این شهرستان تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته است.
شهرستان ورزقان در۴۰ کیلومتری غرب اهر و ۷۸ کیلومتری شمال تبریز واقع شده‌است. شغل اکثر مردم این منطقه کشاورزی ودامداری است. این شهرستان بزرگ‌ترین قطب تولید عدس وسومین قطب تولیدعسل در آذربایجان شرقی است. عشایر ارسباران در فصل تابستان‌ در دشت‌های منطقه ورزقان مستقر و به کشاورزی و دامداری می‌پردازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز