خبرگزاری کار ایران

رئیس هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته تبریز:

نباید بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی جزء فراموش شدگان سبد کالا باشند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۳۵

ما مخالف کمک به قشر فرهیخته بازنشستگان کشوری و لشگری نیستیم. / ما کارگران بازنشسته خواهان توجه واقعی و بی‌چون و چرای دولت هستیم.

ایلنا: رئیس هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته کلانشهر تبریز گفت: متاسفانه در اختصاص سبد کالا و اجناس شاهد سبد خالی برای بازنشستگان تامین اجتماعی هستیم.
به گزارش ایلنا صادقزاده در جمع زائران حضرت امام رضا(ع) در مشهد مقدس که در قالب کاروان زیارتی و سیاحتی کارگران بازنشسته و مستمری بگیران شهر تبریز به مدت ۴ روز در هتل ثامن الثرور حضور داشتند گفت: آیا سازمان تأمین اجتماعی با آن درآمد هنگفت توان پرداخت ۸۰ هزار تومان برای بازنشستگان و مستمری بگیران را ندارد؟ اگر هم ندارد دولت این بودجه را تامین کند.
وی با بیان اینکه چرا و به چه علتی در دولت تدبیر و امید هم بین بازنشستگان فرق ایجاد شده است گفت: خوشحالی ما این بود که با حضور دولت تدبیر و امید شاهد از بین رفتن این شکاف‌ها باشیم و لذت حماسه سیاسی ۲۴ خرداد با این نگرش‌ها و تصمیم‌ها در کام کارگران بازنشسته هم بماند.
صادق‌زاده همچنین به توزیع سبد کالا ی کارگران بازنشسته و مستمری بگیران اشاره کرد و گفت:. انتظار داریم بزودی با توجه به سخنان سخنگوی دولت، ما کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی نیزخبرهای خوشی را همزمان با توزیع سبد کالا هم بشنویم البته کانونعالی قطعا به عنوان نماینده بازنشستگان سکوت نخواهد کرد.
- ما مخالف کمک به قشر فرهیخته بازنشستگان کشوری و لشگری نیستیم
وی با اشاره به مشکلات و معضلات کارگران بازنشسته از جمله کمی حقوق، بی‌توجهی و تبعیض‌هایی که متاسفانه دولتمردان و مجلسیان برای بازنشستگان تامین اجتماعی قائل می‌شوند و بوجود می‌آورند گفت: در زمان دولت نهم و دهم شاهد بودیم که در عدم همسان سازی حقوق و مستمری و عدم افزایش واقعی حقوق‌ها با در نظر گرفتن نرخ تورم و گرانی چطور با ایجاد شکاف و تبعیض عیان و آشکار نسبت به سایر بازنشستگان کشوری و لشکری با ما رفتار کردند.
صادق‌زاده افزود: ما مخالف کمک و مساعدت به قشر فرهیخته بازنشستگان کشوری و لشکری نیستیم ولی می‌گوییم چرا تبعیض؟ چرا بی‌عدالتی؟
- ما کارگران بازنشسته خواهان توجه واقعی و بی‌چون و چرای دولت هستیم
نائب رئیس کانون کارگران بازنشسته استان آذربایجان شرقی با بیان این مطلب که ما خواهان توجه و عنایت و حمایت واقعی و بی‌چون و چرای دولت هستیم گفت: بازنشستگان و مستمری بگیران که ۳۰ سال تمام در شکوفایی اقتصاد کشور نقش بسزایی داشتند نباید جزء فراموش شدگان جامعه قلمداد شوند.
صادقزاده تشکیل فراکسیون حمایت از بازنشستگان را در مجلس شورای اسلامی گام بلندی در جهت تحقق خواسته‌های به حق بازنشستگان دانست و گفت: خواسته‌های بازنشستگان و مستمری بگیران که چندین سال است به صورت راکد مانده و وعده‌های داده شده در طول ۸ سال به علت بی‌ثباتی مدیران عامل سازمان عملی نگردیده است بایستی با توجه به تشکیل این فراکسیون و کارگروه ویژه بازنشستگان، در سازمان تمهیداتی اندیشیده شود و در این دوره که مدیریت عامل و هیئت مدیره و هیئت امناء جدید سازمان مورد تایید جامعه کارگری و بازنشستگان است در جهت کاهش مطالبات و تحقق آن‌ها حرکتهای مطلوبی صورت گیرد و به نگرانی‌ها و خواسته‌های بحق جامعه کارگری و بازنشستگان خاتمه داده شود.
وی از پیشنهاد اخیر مدیرعامل سازمان در جهت پرداخت ۲۰ درصد از هزینه‌های بیمه درمان تکمیلی کارگران بازنشسته را گام موثری در جهت خدمت به بازنشستگان دانست و گفت: با تخصیص این بودجه در جهت استفاده بازنشستگان از بیمه عمر و حوادثگروهی به صورت رایگان و پرداخت بخشی از هزینه‌های بیمه درمان تکمیلی برابر مصوبه هیئت مدیره و هیئت امنا با هماهنگی کانونعالی اقدام خواهد شد.
صادقزاده همچنین به بخش دیگری از مشکلات و خواسته‌های کارگران بازنشسته و مستمری بگیران اشاره کرد و گفت: افزایش واقعی حقوق بازنشستگان به میزان تورم بالای ۴۰ درصد در سال ۱۳۹۳، اعطای کارت منزلت، تحویل سبد کالا، احداثخانه‌های فرهنگی مهر، پرداخت بدهی سازمان از محل تورم مانده سال۱۳۸۹ به میزان ۵/۴ درصد براساس رای دیوان عدالت ادارلی، اختصاص سهمیه حج عمره، افزایش تسهیلات وام بانکی و اختصاص بودجه به تمامی بازنشستگان که از طریق سایر بانک‌ها غیر بانک رفاه حقوق دریافت می‌کنند و افزایش کمک هزینه سفرهای سیاحتی و زیارتی همانند بازنشستگان کشوری و استفاده از امکانات اقامتی و استخر و سونای شرکت رفاه گس‌تر متعلق به سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور و افزایش عیدی و پاداش سالانه به میزان حداقل دریافتی شاغلین مشمول قانونکار و تامین اجتماعی که جزء خواسته‌های مهم کارگران بازنشسته تامین اجتماعی است.
- ما خواستار اجرای دقیق قانون الزام درمان مصوب سال ۱۳۶۸ مجلس هستیم
این فعال جامعه بازنشستگی کشور به مسائل صنفی و درمانی مستمری بگیران و بازنشستگان اشاره کرد و گفت: ما خواستار اجرای دقیق قانون الزام درمان مصوب سال ۱۳۶۸ مجلس شورای اسلامی بدون هیچ قید و شرطی هستیم
وی گفت: سازمان تامین اجتماعی بر این اساس مکلف است طبق قانون الزام به همه بیمه شدگان و مستمری بگیران، درمان رایگان ارائه نماید و امیدواریم که این بیمه درمان تکمیلی که بیمه تحمیلی برای بازنشستگان و مستمری بگیران است آخرین قرارداد باشد و مسئولین سازمان در وظایف خود در بخش درمان کوتاهی نکنند و سال آینده شاهد تدابیر و روشهای جدید در درمان مستقیم سازمان با اعطای کارت بیمه طلایی برای بازنشستگان که ۳۰ سال تمام حق بیمه پرداخت نموده‌اند باشیم.
صادقزاده با اشاره به اینکه بازنشستگان ولی نعمتان این کانون هستند که بدون حمایت و همت آنان برای توسعه کانون و ارائه خدمات بهتر به اعضای کانون هیچ کاری نمی‌توان کرد گفت: ما برای توسعه کانون و ارائه خدمات بهتر به اعضای ذینفع سعی کردیم همیشه یک شنونده خوب برای دریافت پیشنهادات و انتقادات باشیم تا بتوانیم به دور از فضاهای کاذب بیرونی ایجاد شده فقط فکر اجرایی داشته باشیم و همیشه برای توسعه و پیشرفت کانون از تمام ظرفیت‌های فرهنگی، رفاهی، درمانی و اجتماعی و اقتصادی استفاده کنیم و این مهم عاملی شده است تا بتوانیم در کلانشهر تبریز در این کانون کارهای شاخصی انجام دهیم.
وی گفت: سیاست و برنامه‌های آتی کانون در ساختمان جدید، این است که با استقبال از حضور افراد متخصص و کاردان و آگاه به عنوان پیشکسوتان جامعه کارگری، از فکر و برنامه‌های آنان استفاده بهره خواهد برد.
صادقزاده با یادآوری این مطلب که بار‌ها در محافل و نشست‌هایی که در طول سال برگزار شده گفته‌ام و باز هم تاکید می‌کنم از همه افرادی که توان خدمت به مردم را دارند و وارد میدان شوند ایرادگیری نکنند و تهمت نزنند.
صادقزاده از تشکیل شورای مشورتی و سیاستگزاری و برنامه ریزی پیشکسوتان جامعه کارگری استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: به منظور همفکری بیشتر و شناسایی افراد توانمند و در جهت کمک و همیاری به کانون راه اندازی خواهیم کرد تا بتوانند به اهداف عالیه کانونهای کارگری کمک شایانی کنند و وضعیت از این هم بهتر و پربارتر شود.
وی همچنین با اشاره به کاروان زیارتی و سیاحتی کارگران بازنشسته و مستمری بگیران شهر تبریزدر اردوی زائران حضرت امام رضا(ع) در مشهد مقدس گفت: امیدوارم که ششمین کاروان اعزامی که با برنامه ریزی و زحمات رئیس و اعضای کمیته زیارتی و سیاحتی کانون برگزار شده، یک سفر زیارتی خاطره انگیز و فراموش نشدنی را در ذهن کارگران بازنشسته باقی بگذارد زیرا که هدف ما چیزی جز خدمتگذاری صادقانه و بی‌منت به بازنشستگان و مستمری بگیران نبوده است.
صادقزاده با اشاره به اینکه حرم مطهر امام رضا(ع) با این عظمت و بزرگی واقعا قطعه‌ای از بهشت خداوندی است گفت: باید قدر و منزلت و جایگاه اینگونه سفر‌ها و زیارت‌ها را که همیشه نصیب انسان نمی‌شود را بشناسیم و از دست ندهیم و کاری کنیم که مورد قبول درگاه باعزت و عظمت امام رضا(ع) قرار گیرد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز