خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، وظیفه همگان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۳۷

دبیرستان دخترانه زینبیه و دبستان پسرانه ثارالله میانه در ۱۲ بهمن سال ۱۳۶۵، توسط هواپیماهای متجاوز عراقی بمباران شدند که در اثر آن ۳۳ دانش‌آموز و یک خدمت‌گزار به شهادت رسیدند.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی زنده نگه داشتن فضای ایثار و شهادت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا را وظیفه همگان دانست.
به گزارش ایلنا اسماعیل جبارزاده در دیدار با اعضای ستاد گرامیداشت شهدای زینبیه و ثارالله میانه، گفت: این وظیفه تنها به خاطر شهدا نیست، بلکه اثرات آن متوجه بازماندگان نیز خواهد بود.
وی افزود: شهدا در نعمات الهی غرق هستند و آنکه امروز نیازمند رحمت و مغفرت الهی است ما هستیم که باید به حال شهدا غبطه بخوریم.
وی با تشکر از بانیان یادواره شهدای زینبیه و ثارالله، از اجرای طرح بازسازی تل زینبیه در کربلا توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان شرقی خبر داد و کفت: امیدوارم حضرت زینب کبری(س) یاریمان کند تا بتوانیم در این دو کار مهم موفق باشیم.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه یادواره شهدای زینبیه، ویژگی خاصی دارد، افزود: شهدای زینبیه دانش‌آموزان دختر ما بودند که این ویژگی باید به نحو برجسته‌ای مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به برنامه‌های ستاد گرامیداشت شهدای زینبیه و ثارالله، بر پشتیبانی همه مسؤولان دستگاه‌های اجرایی از این برنامه‌ها به ویژه بازسازی مزار شهدا و بازسازی مدرسه زینبیه تاکید کرد و افزود: همه مسؤولان مدیون شهدا هستند و باید کمک کنند تا یادمان شهدای زینبیه به بهترین شکل ساخته شود.
جبارزاده اضافه کرد: البته امروز با کمبود بودجه مواجهیم، اما برای بازسازی مزار شهدای زینبیه از منابع مختلف بهره خواهیم گرفت تا این کار به نحو احسن انجام گیرد.
وی همچنین با تاکید بر هرچه بهتر برگزار شدن یادواره شهدای زینبیه و ثارالله، بر حضور وزیر آموزش و پرورش در این یادواره تاکید کرد و نسبت به پیگیری این موضوع قول مساعد داد.
فرماندار میانه هم در این جلسه با بیان اینکه نباید مظلومیت شهدای زینبیه و ثارالله، سرپوشیده بماند، افزود: امسال چهارمین یادواره این شهدا به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.
تقی خلفاپور احداثیادمان و بازسازی مزار شهدای زینبیه و ثارالله و ایجاد موزه شهدا و مرکز همایش‌ها در مدرسه زینبیه را از برنامه‌های ستاد گرامیداشت شهدای زینبیه و ثارالله اعلام کرد و خواستار حمایت مسؤولان از این برنامه‌ها شد.
شایان ذکر است دبیرستان دخترانه زینبیه و دبستان پسرانه ثارالله میانه در ۱۲ بهمن سال ۱۳۶۵، توسط هواپیماهای متجاوز عراقی بمباران شدند که در اثر آن ۳۳ دانش‌آموز و یک خدمت‌گزار به شهادت رسیدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز