خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

حراست‌ها باید مدافع قانون‌مداری در دستگاه‌های اداری باشند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۷۹

حراست‌ها می‌توانند در پیشگیری از نارضایتی مردم و کاهش مشکلات، آسیب‌ها و نارسایی‌های احتمالی در نظام اداری نقش موثری ایفا کنند.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: حراست‌ها باید مدافع قانون‌مداری در دستگاه‌های اداری باشند.
به گزارش ایلنا اسماعیل جبارزاده در جمع مدیران حراست‌های استان با بیان اهمیت و نقش حساس و تاثیرگذار حراست‌ها در حوزه صیانت از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و سلامت دستگاه‌های اجرایی گفت: حراست‌ها به دلیل دسترسی و اشراف آن‌ها به اخبار و اطلاعات محیط‌های اداری، به عنوان امین مسوولان عالی استان به شمار می‌روند.
وی افزود: حراست‌ها می‌توانند در پیشگیری از نارضایتی مردم و کاهش مشکلات، آسیب‌ها و نارسایی‌های احتمالی در نظام اداری نقش موثری ایفا کنند.
جبارزاده با بیان اینکه وجود امنیت در هر جامعه‌ای ضروری است اما مهم‌تر از آن احساس امنیت است، افزود: امروز با تغییری که در فضای سیاسی کشور پیش آمده، مردم امنیت را بیشتر از گذشته احساس می‌کنند.
جبارزاده حضور مردم به عنوان بزرگ‌ترین حامیان انقلاب اسلامی در تمام عرصه‌ها را قابل تقدیر دانست و افزود: همه مسوولان به ویژه مدیران حراست وظیفه دارند از نشاط و امید به وجود آمده در جامعه مراقبت کنند، چرا که رشد و توسعه در گرو جلب رضایت مردم و احساس امنیت و آرامش در جامعه است.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه مردم از بی‌قانونی و تفسیر به رای قانون شکایت دارند، افزود: قوانین برای حل مشکلات مردم و تسهیل رابطه مردم با مسوولان دولت تصویب می‌شود و نمی‌توان برای نه گفتن به مردم به قانون استناد کرد.
وی خاطرنشان کرد: انتظار ما از حراست‌ها این است که مدافع قانون‌مداری در دستگاه‌های اجرایی باشند و از قانون‌گریزی ممانعت کنند.
جبارزاده با تاکید بر علت‌یابی مشکلات سیستم اداری و پیشگیری از آن، از مدیران حراست‌ها خواست نقاط مثبت دستگاه‌ها را تقویت و برای کاهش نارسایی‌ها راهکار ارایه کنند.
وی افزود: مدیران حراست به دلیل اشراف بر مشکلات و مسایل دستگاه‌ها باید مشاور امنیتی مسوولان باشند و انتظار داریم که حراست صرفا خبرمحور نباشد، بلکه در کنار ارایه اخبار، مشکلات را آسیب‌شناسی کرده و برای آن‌ها راهکار ارایه کند.
جبارزاده اصل پیشگیری را یکی از وظایف مهم حراست‌ها عنوان کرد و گفت: نباید اجازه دهیم که جرمی واقع شود و سپس با آن برخورد کنیم، چرا که عدم پیشگیری از مشکلات، موجب نارضایتی مردم و عدم اعتماد به دستگاه‌ها می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز