خبرگزاری کار ایران

فرماندار ورزقان:

تولید فرش در ورزقان کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۳۹

بیش از ۱۰هزار نفر به شغل قالی بافی در ورزقان اشتغال دارند. / از این تعداد قالیباف در شهرستان فقط ۴۰۰ نفر بیمه هستند و در سال ۱۳۹۰ تعداد ۷۰ نفر از آن‌ها توانستند از تسهیلات مشاغل خانگی استفاده کنند.

ایلنا: فرماندار ورزقان گفت: علیرغم اینکه بیش از ۱۰هزار نفر در ورزقان و روستاهای تابعه مشغول قالیبافی هستند، ولی به دلیل عدم ساماندهی مناسب و توجه نکردن به نیازهای آن‌ها تولید فرش در سال‌های اخیر در شهرستان ورزقان سیر نزولی داشته است.
به گزارش خبرنگار ایلنا فروغی شجاعی در حاشیه بازدید از چند کارگاه قالیبافی سنتی در روستای کاسین که توسط بانوان اداره می‌شود، یکی از مشکلات فرشبافان این شهرستان را نبود اتحادیه اعلام کرد و افزود: نبود اتحادیه باعثشده قالیبافان از هر نوع آموزش فنی و یا دریافت تسهیلات و مهارت‌های لازم برخوردار نباشند.
وی گفت: از این تعداد قالیباف در شهرستان فقط ۴۰۰ نفر بیمه هستند و در سال ۱۳۹۰ تعداد ۷۰ نفر از آن‌ها توانستند از تسهیلات مشاغل خانگی استفاده کنند.
فرماندار ورزقان عدم توانایی مالی در خرید مواد اولیه و تجهیز دار قالی، تخریب محل کار و از بین رفتن بیشتر دارقالی در زلزله سال گذشته، بهره‌مند نبودن از آموزش‌های لازم و آگاه نبودن از وضعیت بازار خرید و فروش و حاکم بودن واسطه‌ها در بین تولید کنندگان فرش باعثشده این صنعت نتواند جایگاه خود را پیدا کند.
لازم به ذکراست صنایع دستی شهرستان قالیبافی، گلیم بافی، ورنی، جاجیم بافی، جوراب بافی و سبدبافی هست که از میان فرش روستاهای لله لو، مهترلو، کاسین، جوراب بافی مهترلو و سبدبافی آستمال از جایگاهی ویژه در گذشته برخوردار بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز