خبرگزاری کار ایران

با حضور گسترده در سومین دوره جایزه ادبی تبریز؛

داستان و شعر ترکی مورد اقبال هنرمندان شمالغرب کشور واقع شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۵۱

سومین دوره جایزه ادبی تبریز در حالی به دو زبان ترکی و فارسی برگزار می‌شود که در دوره قبل، شاهد استقبال شاعران و نویسندگان مختلفی از سراسر کشور برای شرکت در هر دو بخش فارسی و ترکی بودیم.

ایلنا: رییس ستاد برگزاری سومین جایزه ادبی تبریز از دریافت و ثبت ده‌ها اثر قوی و قابل تامل شعر و داستان به زبان ترکی در دبیرخانه این‌جایزه خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا سید رضا علوی گفت: سومین دوره جایزه ادبی تبریز در حالی به دو زبان ترکی و فارسی برگزار می‌شود که در دوره قبل، شاهد استقبال شاعران و نویسندگان مختلفی از سراسر کشور برای شرکت در هر دو بخش فارسی و ترکی بودیم.
مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: بخش داستانهای ترکی با توجه به درخواست مخاطبان در دوره دوم اینجایزه ادبی راه اندازی شد و در دوره قبل با دریافت بیش از ۵۰ داستان به زبان ترکی، شاهد تحولی در این بخش بودیم، در حالیکه در این دوره شاهد رشد چند برابری آثار بخش داستان ترکی به لحاظ کمی نیز بوده‌ایم.
علوی، ارسال داستان در این بخش را نشانه تحولی جدی در زمینه نگارش به زبان ترکی دانست و افزود: داوران بخش شعر ترکی هم با توجه به استقبال شاعران توانمند و دریافت آثاری که بیشتر آن‌ها دارای زبان قوی و قالب بندی‌های هنرمندانه‌ای هستند، کار سختی پیش رو دارند.
به گفته رییس ستاد برگزاری سومین جایزه ادبی تبریز، آثار ارسالی به زبان ترکی از شهرهای مختلف استان بوده و در میان آن‌ها آثاری از نویسندگان و شاعران شهرهای دیگر از جمله تهران، ارومیه، زنجان، شهر ری و اردبیل هم دیده می‌شود.
علوی ابراز امیدواری کرد این اقدام سرآغازی برای توجه جدی‌تر به ادبیات معاصر به زبان ترکی بوده و موجب تولید و انتشار آثاری به زبان ترکی را فراهم سازد.
وی نسل جدید شاعران و داستان نویسان کشور را جوانانی خوش فکر و پویا دانست که با توجه به جزییات و با دقت در مسائل مختلف، با ریزبینی و نکته سنجی مسائل جامعه و نسل خود را مطرح می‌نمایند.
گفتنی است آثار ارسال شده به دبیرخانه سومین جایزه ادبی تبریز پس از پایان مهلت ارسال آثار در مرحله ثبت و بررسی اولیه هستند. اینجایزه ادبی در زمان اعلام فراخوان پذیرای آثار شعر و داستان به زبانهای ترکی و فارسی از هنرمندان داستان نویس و شاعر سراسر کشور بوده است.
از برگزیدگان جشنواره، طی مراسمی در تبریز، تقدیر به عمل خواهد آمد و تندیس جایزه ادبی تبریز به صاحبان آثار برگزیده اهدا خواهد شد. جوایز آثار بر‌تر برای نفرات اول، دوم و سوم هر بخش، تندیس قلم زرین جایزه ادبی تبریز به همراه ۲۰ میلیون ریال، ۱۵ میلیون ریال و ۱۰ میلیون ریال است.
همچنین نفرات چهارم تا دهم هر بخش نیز لوح قدردانی و هدایایی دریافت خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز