خبرگزاری کار ایران

کروماتوگرافی گاز در منطقه ۸ عملیات انتقال گاز ایران تدوین شد

کد خبر : ۱۳۹۶۵۴

این کتاب مفاهیم علمی و کاربردی حوزه کروماتوگرافی گاز را با توجه به تکنولوژی‌های مورد استفاده در ایستگاه‌های اندازه‌گیری گاز شرکت ملی گاز به ویژه حوزه صادرات ارائه می‌نماید.

ایلنا: کارکنان منطقه ۸ عملیات انتقال گاز ایران موفق شدند «کتاب کروماتوگرافی گاز» را در طول ۳ سال گردآوری و تالیف نمایند.
به گزارش خبرنگار ایلنا مهندس اندازه گیری و کنترل کیفیت گاز منطقه ۸ و گردآورنده و مولف این کتاب گفت: با توجه به اینکه تاکنون کتاب‌های مختلف دانشگاهی در مورد کروماتوگرافی گاز به رشته تحریر درآمده بود اما کتابی که به صورت عملیاتی، منطبق بر نیاز‌ها و روش‌های جدید مورد استفاده در پالایشگاه‌های گاز و ایستگاه‌های اندازه‌گیری صادراتی و وارداتی گاز به موضوع کروماتوگرافی گاز به صورت تخصصی نپرداخته و تدوین و تالیف نشده بود، لذا بر آن شدیم کتابی را تالیف نماییم که مفاهیم علمی و کاربردی حوزه کروماتوگرافی گاز را با توجه به تکنولوژی‌های مورد استفاده در ایستگاه‌های اندازه‌گیری گاز شرکت ملی گاز به ویژه حوزه صادرات ارائه نماید.
رضا موسی‌زاده افزود: آنالایزرهای کروماتوگرافی گاز در تاسیسات اندازه گبری و پالایشگاههای گاز جهت تعیین کیفیت و درصد مولی ترکیبات اصلی گاز استفاده می‌شود و این کتاب بنا به درخواست آموزش شرکت ملی گاز و با همکاری آموزش منطقه ۸ عملیات در طول ۳ سال به ویراستاری علمی وحید چگنی‌زاده، مهندس سابق تاسیسات اندازه گیری بازرگان تالیف و منتشر شد.
بنا براین گزارش رضا موسی‌زاده، مهندس اندازه گیری و کنترل کیفیت گاز در واحد دیسپچینگ منطقه ۸ عملیات انتقال گاز بوده که ۵ سال در واحد ایزاردقیق تاسیسات صادرات گاز بازرگان - ۴ سال در واحد بهره برداری تاسیسات صادرات گاز بازرگان و ۴ سال واحد اندازه گیری دیسپچینگ مشغول به فعالیت بوده است.
از فعالیتهای آموزشی و تحقیقاتی وی همچنین می‌توان به تهیه کننده CD آموزشی تجهیزات اندازه گیری بازرگان در سال ۸۳ - تدریس دوره آنالایزرهای کروماتوگرافی گاز در منطقه - تهیه کننده نرم افزار شبیه سازی محاسبات سیستم‌های اندازه گیری اروفیسی(نام شبیه ساز: SIMO) در سال ۹۲ اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز