خبرگزاری کار ایران

سرپرست جهاد کشاورزی بستان آباد:

سالانه بیش از ۱۲۰ تن عسل، در شهرستان بستان آباد تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۱۰

شهرستان بستان آباد با توجه به منابع طبیعی وهمچنین واقع شدن دردامنه‌های کوه سهند مکان مناسبی برای تولید محصول عسل محسوب به طوری که بخش از جمعیت کلنی‌های زنبور عسل استان در فصل بهار و تابستان از سایر شهرستان‌ها و همچنین استانهای همجوار به این شهرستان مهاجرت می‌کنند.

ایلنا: سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان بستان آباد این شهرستان را یکی از مناطق مستعد تولید عسل در استان آذربایجان شرقی خواند.
به گزارش خبرنگار ایلنا علی عنایتی گفت: در حال حاضر۴۰۱ نفر زنبوردار فعال در این شغل سالانه بیش از ۱۲۰ تن عسل تولید و روانه بازارهای مصرف می‌نمایند.
وی افزود: شهرستان بستان آباد با توجه به منابع طبیعی و همچنین واقع شدن در دامنه‌های کوه سهند مکان مناسبی برای تولید محصول عسل محسوب به طوری که بخش از جمعیت کلنی‌های زنبور عسل استان در فصل بهار و تابستان از سایر شهرستان‌ها و همچنین استان‌های همجوار به این شهرستان مهاجرت می‌کنند.
وی گفت: تعداد کندوهای بومی این شهرستان بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ کندو بوده و میزان تولید کندوهای بومی شهرستان در حدود ۲۰ تن است.
عنایتی، تعداد کندوهای مدرن شهرستان را ۱۵ هزار و ۹۰۰ کندو ذکر کرد وافزود: از این تعداد کندو بیش از یکصد تن عسل خالص توسط بهره برداران استحصال و به بازارهای مصرف استانی و کشوری عرضه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز