خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز در ایام دهه فجر تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۰۰

شهرداری تبریز برنامه‌های این ایام را در پنج محور فرهنگی، اجتماعی و سلامت، هنری و ورزشی با رویکرد مردمی و ایجاد نشاط اجتماعی اجرا خواهد کرد.

ایلنا: برنامه‌های فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز در ایام دهه مبارکه فجر تشریح شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با بیان اینکه عظمت و اقتدار ایران اسلامی مرهون دستاوردهای انقلاب اسلامی است و ویژه برنامه‌های دهه فجر تجدید میثاق آحاد ملت با آرمانهای امام و شهدا است گفت: امیدواریم با مجموعه برنامه‌هایی که در سطح فرهنگی اجتماعی وهنری در ایام با شکوه دهه فجر برای شهروندان داریم بتوانیم سطح مشارکت شهروندان و توجه آنان به مبانی مدیریت شهری را ارتقا بخشیم.
حجت الاسلام احمد حمیدی برنامه‌های فرهنگی اجتماعی وهنری شهرداری تبریز به مناسبت دهه فجر را در پنج محور تشریح کردو افزود: شهرداری تبریز برنامه‌های این ایام را در پنج محور فرهنگی، اجتماعی و سلامت، هنری و ورزشی با رویکردمردمی وایجاد نشاط اجتماعی اجرا خواهد کرد.
وی با اشاره به پاسداشت ایام الله مبارک دهه فجر به عنوان میراثبزرگ امام خمینی(ره) و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تداوم راه آن‌ها افزود: برپایی نمایشگاههای فرهنگی مختلف در فرهنگسرا‌ها و فضاهای فرهنگی، برگزاری نمایشگاههای متنوع هنری در مناطق دهگانه شهرداری تبریز، برگزاری ده‌ها مسابقه فرهنگی، هنری، ادبی، برگزاری ده‌ها جشنواره و مسابقه ورزشی، برگزاری دومین جشنواره موسیقی مقامی فجر، برگزاری سومین جایزه ادبی تبریز از جمله برنامه‌های این ایام به شمار می‌روند.
حجت الاسلام حمیدی افزود: برگزاری مسابقات قرآنی فجر، مسابقات کتابخوانی ویژه دهه فجر در سطح یکی از مناطق، برگزاری مسابقه آشپزی در مراکز فرهنگی شهرداری، برگزاری مسابقات قرانی نونهالان در فرهنگسرای الغدیر، حضور اتوبوس شادی در محلات و مدارس باهماهنگی شهرداری‌های مناطق،، برگزاری نمایشگاههای متعدد فرهنگی وهنری به وی‍ژه نمایشگاه عکس وفیلم از ایام شکوه‌مند پیروزی انقلاب اسلامی در مراکز فرهنگی شهرداری، بازخوانی سرودهای انقلابی توسط ۷۰ نفر از دانش آموزان، هماهنگی برای حضور مدیران و کارکنان شهرداری در راهپیمایی ۲۲ بهمن، اجرای نمایش‌های عروسکی در تالار دکتر مبین برای کودکان، برگزاری مسابقه خوشنویسی فجر با نوای نی از مهم‌ترین برنامه‌های ستاد دهه فجر شهرداری تبریز به شمار می‌روند که این برنامه‌ها با همکاری و مشارکت شهرداری‌های مناطق اجرا خواهند شد.
وی با تشریح جزئیات این برنامه‌ها اضافه کرد: در بخش فرهنگی واجتماعی اجرای بیش از ۵۰ برنامه فرهنگی در بین شهروندان و کارکنان در دستور کار کمیته برگزاری مناطق دهگانه قرار گرفته است.
حمیدی در خصوص جشن‌های شهروندی گفت: اجرای ۱۰جشن در ۱۰ مسجد در مناطق دهگانه، برگزاری جشن پیروزی ویژه شهروندان در مناطق دهگانه، برگزاری جنگ شادی ویژه کودکان وخانواده‌ها با نواختن زنگ انقلاب(جنگ شادی در فرهنگسرای الغدیر) و برگزاری شب شعر فجر انقلاب، اجرای برنامه جنگ شادی با محتوای فرهنگی برای پرسنل وخانواده محترمشان در مناطق دهگانه شهرداری از جمله این برنامه‌هاست.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز در خصو ص برنامه‌های مشارکتی گفت: مساعدت به مساجد وپایگاههای مقاومت بسیج در مناطق دهگانه شهرداری وهمکاری با مدارس در خصوص برگزاری مراسم‌های مربوطه در مناطق و مشارکت با امور بانوان استانداری در برگزاری همایش سبک زندگی ایرانی، اسلامی از برنامه فرهنگی مشارکتی این معاونت است.
حجت الاسلام حمیدی برگزاری همایشهای ورزشی پیاده ‌روی خانوادگی و دوچرخه سواری برای عموم شهروندان واجرای مسابقات ورزشی برای پرسنل را از دیگر برنامه‌های محوری ایام الله دهه فجر عنوان کرد و افزود: مسابقات مختلف ورزشی از جمله طناب کشی، شنا و تنیس روی می‌ز، والیبال فوتسال شطرنج تیراندازی ر در بین پرسنل شهرداری از ۱۲ تا ۲۲ بهمن در سالن ورزشی شهرداری توسط سازمان ورزش اجرا خواهد شد.
وی همچنین در خصوص برنامه‌های اجتماعی وسلامت گفت: ویزیت رایگان شهروندان در روزهای ۱۲ و۲۲ بهمن ماه در درمانگاه امام رضا(ع)، ارائه محصولات آموزشی در قالب کتابچه، پمفلت، بروشور، فلش کارت با موضوعات مختلف به خانه‌های سلامت و توزیع بین شهروندان برگزاری نمایشگاه دست‌های توانا، سلامت و آسیب‌های اجتماعی در ۱۳ خانه سلامت و راه اندازی ۱۴ غرفه در زمینه‌های اجتماعی وسلامت و هنر از دیگر برنامه‌های این معاونت در این ایام خواهد بود.
حمیدی تجلیل از خانواده‌های معظم شهداء، مشارکت در مراسم تجلیل از آلاله‌های هشت سال دفاع مقدس، تجلیل از فعالان حوزه فرهنگی در فرهنگسرای الغدیر از دیگر برنامه‌های دهه فجر عنوان کرد.
وی در پایان، همچنین از شهروندان تبریز خواست تا با حضور پرشور و گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن شکوه دیگری از حضور در دفتر انقلاب اسلامی خلق کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز