خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور:

محیط زیست ایران در وضعیت هشدار قرار گرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۰۷

ماموریت احیای دریاچه ارومیه در اصل نجات محیط زیست ایران است.

ایلنا: معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: با از بین رفتن تالاب‌های کشور و خشک شدن دریاچه ارومیه، وضعیت محیط زیست ایران در حالت هشدار قرار گرفته است.
به گزارش خبرنگار ایلنا احمد علی کیخا در آیین اختتامیه همایش ملی تالاب‌ها که به مناسبت روز جهانی حفاظت محیط زیست و تالاب‌ها در تبریز برگزار شده بود، اظهار داشت: ماموریت احیای دریاچه ارومیه در اصل نجات محیط زیست ایران است.
وی در خصوص خشک شدن دریاچه ارومیه اعلام کرد: خطرات خشک شدن دریاچه ارومیه نه تنها حوضه‌های اطراف آن را شامل می‌شود بلکه بخش کشاورزی و محیط زیست ایران را تهدید می‌کند.
کیخا با بیان اینکه کشاورزی آذربایجان شرقی موجب اشتغال زایی ۶۰ درصدی می‌شود، خاطرنشان کرد: نباید با به خطر انداختن محیط زیست مخصوصا بخش کشاورزی باعثاز بین رفتن پتانسیل تولیدی شویم.
معاون طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور بر تقویت رابطه بین تالاب‌ها و بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه ۵۰ درصد تنوع زیستی در تالاب‌ها است، تالاب‌های کشور باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد و با همیاری بخش کشاورزی و تالاب‌ها باید از کارکردهای آن‌ها غفلت نکنیم.
وی افزود: ماموریت نجات دریاچه ارومیه در اصل نجات محیط زیست و تالاب‌های کشور است که باید در اولویت کارهای اجرای دولت و مدیران اجرایی قرار بگیرد.
کیخا خاطرنشان کرد: برگزاری چنین همایش‌هایی زنگ خطری است برای مقابله با نابودی تالاب‌ها و باید در این همایش‌ها از راهکارهای اسای و کارساز در حفاظت از محیط زیست با همفکری و هماهنگی بهره گیریم.
وی افزود: باید تمامی تالاب‌های کشور شناسایی شود و حداقل یک ان جی او در این تالاب‌ها فعالیت کندو یا اینکه سازمان‌های مردم نهادی برای مقابله با از بین رفتن آن‌ها تشکیل شود.
کیخا با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید به مسائل محیط زیست توجه ویژه‌ای دارد، تاکید کرد: نباید در این دولت و سازمان اقداماتی در جهت تخریب محیط زیست اناجم شود تا آیندگان ما را از منظر محیط زیست ملامت کنند.
معاون طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در خاتمه گفت: احیای دریاچه ارومیه یکی از مطالبات اصلی دولت تدیبر و امید است و قطعا راهکاری اساسی و کارساز در خصوص نجات آن توسط دولت چاره اندیشی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز