خبرگزاری کار ایران

مدیر جهادکشاورزی عجب شیر:

سطح کشت پسته در عجبشیر به بیش از ۱۰۰ هکتار افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۱۳

به دلیل بالا رفتن EC آبهای زیرزمینی در روستاهای حاشیه دریاچه ارومیه، خشکسالی‌های اخیر، استفاده بهینه از منابع آب و خاک، لزوم تغییر الگوی کشت به علت پسروی آب دریاچه ارومیه، تولید محصولات اقتصادی و مقرون به صرفه، ایجاد تنوع در محصولات باغی منطقه، جهادکشاورزی عجب شیر در ۱۰ روستای این منطقه در سطحی بالغ بر ۱۶ هکتار اقدام به کشت پسته در سالجاری کرده است.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان عجب شیر از برگزاری کلاس آموزشی کاشت پسته برای بهره برداران و کار‌شناسان شرکت‌های خدمات فنی و مشاوره‌ای کشاورزی و فارغ التحصیلان بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا رضا سیار در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: این کلاس آموزشی، ترویجی با شرکت ۶۰ نفر از بهره برداران، کار‌شناسان و مروجین شهرستان و با سخنرانی محقق مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان دکتر دژم‌پور در سالن اجتماعات این مدیریت برگزار شد.
وی تصریح کرد: به دلیل بالا رفتن EC آبهای زیرزمینی در روستاهای حاشیه دریاچه ارومیه، خشکسالی‌های اخیر، استفاده بهینه از منابع آب و خاک، لزوم تغییر الگوی کشت به علت پسروی آب دریاچه ارومیه، تولید محصولات اقتصادی و مقرون به صرفه، ایجاد تنوع در محصولات باغی منطقه، این مدیریت در ۱۰ روستای این منطقه در سطحی بالغ بر ۱۶ هکتار اقدام به کشت پسته در سالجاری کرده است.
وی با بیان اینکه در این کلاس آموزشی نکات فنی در خصوص اصول کاشت، داشت و برداشت پسته، تغذیه گیاهی با اولویت کودهای زیستی و آلی به بهره برداران ارایه گردید افزود: امیدواریم با افزایش دانش علمی بهره برداران بخش کشاورزی و آشنا نمودن آن‌ها با یافته‌های جدید تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف بخش و با تلاش کار‌شناسان جهاد کشاورزی در راستای آموزش بهره برداران بتوانیم در آینده نزدیک سطح کشت پسته را به بیش از ۱۰۰ هکتار برسانیم و گام‌های اساسی در جهت افزایش کمی و کیفی تولیدات بخش کشاورزی برداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز