خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:

جهاد سازندگی در دوران جنگ، واقعا خدمت کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۱۰

آئین بزرگداشت یادواره شهدا و ایثارگران بخش ممقان شهرستان آذرشهر برگزار شد. / لوح حکم سرلشگری شهید جهادگر سنگرساز بی‌سنگر، شهید مهندس خسرو سرداری ممقانی که توسط فرمانده کل قوا توشیح گردیده بود، توسط نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر تبریز به فرزند این شهید بزرگوار تقدیم شد.

ایلنا: نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: والا‌ترین مراتب رفتار ایثارگرانه را می‌توان درعرصه جهاد در راه خدا مشاهده کرد که با نوشیدن شربت شهادت، جانبازی و اسارت در چنگال دشمنان توام و این گونه ایثارگری‌ها از چنان قداست و عظمتی برخوردار است که سایر شکلهای ایثار در مقابل آن ناچیز بحساب می‌آیند.
به گزارش خبرنگار ایلنا آیت الله محسن مجتهد شبستری در آئین بزرگداشت یادواره شهدا و ایثارگران بخش ممقان شهرستان آذرشهر، افزود: رسالت همه آحاد ملت مومن به ولایت و آرمانهای والای انقلاب اسلامی آن است که از فرهنگ ایستادگی و وارستگی با هر وسیله ممکن صیانت و پاسداری کنند، درخشان‌ترین ستاره آسمان فرهنگ جامعه اسلامی، مشعل پرفروغ فرهنگ شهادت است و جوانان این مرز و بوم باید بیش از پیش با این فرهنگ آشنا شوند.
وی با اشاره به اینکه جهاد سازندگی در دوران جنگ، واقعا خدمت کرده و تاثیر بسیار بزرگی در سرنوشت جنگ و پیروزی‌های رزمندگان اسلام داشته است، افزود: شهدای بیشماری در جنگ تحمیلی و حملات کوردلانه منافقین در طول سال‌های دفاع مقدس تقدیم انقلاب شده و اقتدار و قدرت نظام اسلامی در کنار فداکاری آحاد ملت، مدیون خون شهدای ایران اسلامی است، شهدایی که بسیاری از آنان به صورت گمنام در دفاع از نظام اسلامی جان عزیز خود را فدا کرده و دهه فجر هر سال، نمود بارزی از عظمت تلاش و فداکاری آحاد ملتی است که با وحدت و پیروی از ولایت، نعمت اقتدار و قدرت نظام اسلامی را به ارمغان آورده است.
نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: در روش زندگی دینی، با سه روش فداکاری زبانی، مالی و جانی می‌توان در پیشبرد اهداف مکتب اسلام موثر بود، امر به معروف ونهی از منکر در امر فداکاری زبانی در راه دین، انفاق ودستگیری از نیازمندان در جهت فداکاری مالی وهمچنین از جان گذشتگی وایثار در راه اهداف مکتب اسلام یا شهادت از وجوه بارز آن بوده و شهادت بالا‌ترین مرتبه‌ای است که انسان با ایثار جان خویش به جوار رحمت حق نایل می‌شود.
آیت الله محسن مجتهد شبستری با اشاره به اینکه شهادت نه یک مردن، که یک انتخاب است گفت: در قرآن کریم، حدود ده آیه به صورت صریح درباره کسانی که در راه خدا کشته شده باشند، وجود داشته و از جمله مسایلی که در این آیات به آن اشاره شده زنده بودن شهید، رزق شهید، آمرزش گناهان شهید، ضایع نشدن عمل شهید، مسرت و خوشحالی شهید و وارد شدن در رحمت الهی و رستگاری شهید است.
وی با تاکید بر ولایت مداری بخش ممقان که با وجود کمی وسعت، شهدای زیادی را تقدیم انقلاب و دفاع از آرمانهای والای آن کرده است، افزود: همدلی، اتحاد و پیروی از فرامین ولایت اساس رستگاری و اقتدار نظام اسلامی بوده وخواهد بود و ۲۲ بهمن ماه روزی است که حضور پرشور مردم در راهپیمایی بار دیگر توان و اقتدار نظام اسلامی در سایه پیروی از ولایت را به جهانیان ثابت خواهد نمود.
گفتنی است در پایان این مراسم، لوح حکم سرلشگری شهید جهادگر سنگرساز بی‌سنگر، شهید مهندس خسرو سرداری ممقانی که توسط فرمانده کل قوا توشیح گردیده بود، توسط نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر تبریز به فرزند این شهید بزرگوار تقدیم شد.
شایان ذکر است بخش ممقان شهرستان آذرشهر در طول سالهای دفاع مقدس ۶۸ شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی نموده است که از این میان شهیدان مهندس خسرو سرداری، عرفان مرتضوی و نعمت اله میرابی ممقانی درکسوت سنگر سازان بی‌سنگر تیپ پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی آذربایجان شرقی در جنگ تحمیلی به افتخار شهادت نایل آمده و به دیدار معبود شتافته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز